مدیریت اخبار  

کدام خطر در کمین دیابت است؟

0 نظرات
2975
۱۶-شهریور-۱۳۹۵

دیابت مثل یک بمب ساعتی است. اگر به آن توجه نشود، آرام‌آرام مشکلاتی به اندازه انفجار یک بمب تولید می‌کند. دیابت یک بیماری خطیر است که در آن بدن شما نمی تواند قند مصرف شده را جهت تولید انرژی بسوزاند. دیابت، بیماری عروق و اعصاب کوچک است و آن‌ها را از بین می‌برد. می‌پرسید چه جاهایی در بدن عروق و اعصاب کوچک دارد؟ جواب این است: تقریباً همه جا! یعنی تمام بدن به خاطر دیابت در معرض آسیب است؛ اما حساس‌ترین و مهم‌ترین جاها زودتر علایم خود را نشان می‌دهند: چشم، قلب، کلیه و انگشتان پا. شبکیه چشم پر از مویرگ‌های باریک خونی است که با پیشرفت دیابت، مسدود می‌شوند و مویرگ‌های جدیدی جای آن‌ها را می‌گیرد که البته آن‌ها هم بعد از مدتی مسدود می‌شوند و مویرگ‌های جدیدی تولید می‌شوند. این اتفاق آن‌قدر تکرار می‌شود که دیگر در شبکیه چشم، جایی برای سلول‌های بینایی باقی نمی‌ماند و ذره‌ذره دید فرد تار و محو شده و در نهایت نابینا می‌شود.کلیه هم مثل چشم. مویرگ‌های ظریفش از بین می‌روند و به این ترتیب، کارکرد کلیه مختل می‌شود. مویرگ‌های ظریف قلب هم آسیب می‌بینند و فرد مستعد سکته قلبی می‌شود. عروق و اعصاب حساس انتهای اندام‌ها نیز آسیب می‌بینند و نوک انگشتان پا حسش را از دست می‌دهد و به راحتی زخمی و عفونی می‌شوند.عوارض و مشکلات دیابت فقط همین‌ها نیست. هیپوگلسیمی و کتواسیدوز دیابتی دو وضعیتی هستند که در اولی، پایین آمدن شدید و ناگهانی قند خون و در دومی، بالا رفتن شدید و ناگهانی آن باعث به اغما رفتن فرد و مرگ او می‌شود. این دو عارضه در صورت تحت کنترل نبودن قند به سرعت به وجود می‌آیند و ممکن است در جریان بیماری فرد، چندین بار اتفاق بیفتند. سالانه در آمریکا 200 هزار نفر بعلت دیابت می میرند. دیابت شایعترین علت بیماری های قلبی عروقی، سکته ها، نارسائی کلیه، کوری و قطع اندام می باشد. بیماران دیابتی دو برابر افراد عادی مبتلا به بیماری قلبی شده و دو برابر افراد عادی از بیماری قلبی فوت می کنند.

منبع: تندرستی

0.0
آخرین ویرایش: یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۵۲
اخبار مشابه:
اولتراسونیک اینفراسونیک برجسته سازی گونه جراحی چانه سعادت آباد سلول‌های چربی شکلات تلخ لیزر لیپولیز لیپوابدومینوپلاستی پیکرتراشی چیست

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس