مدیریت اخبار  

چگونه با ورزش های صورت غبغب را از بین ببریم؟ (بخش اول)

0 نظرات
2428
۰۵-مرداد-۱۳۹۶

فرآیند طبیعی پیر شدن با بسیاری از تغییرات جسمی و مشکلات زیبایی همراه است. به خصوص چهره ی انسان تغییرات زیادی را تجربه می کند که عبارتند از : چین و چروک، لکه های پیری، غبغب آوردن، شل شدن پوست گردن و افتادگی پوست چانه، تغییر گونه، شل شدن پوست اطراف فک و افتادگی غبغب، نگرانی هایی برای بسیاری از مردم ایجاد کرده است به خصوص وقتی این تغییرات زودتر از موعد خودش را نشان می دهد. این تغییرات باعث می شود شما احساس کنید پیرتر شده اید و صورتتان تغییر کرده است. بعضی از افراد احساس می کنند غبغب خیلی سنشان را بالا برده است حتی اگر واقعا سنشان بالا رفته باشد !!!. خوشبختانه وقتی صحبت از چگونگی از بین بردن غبغب باشد گزینه های متعددی برای ما مطرح می شود از ورزش های صورت گرفته تا فیلرها و جراحی غبغب.

غبغب چیست؟

واژه ی “غبغب” اشاره دارد به گوشتی که در امتداد فک پایین کشیده شده است به خصوص وقتی که خیلی افتاده و شل باشد. اگر پوست پایین گونه های شما معلق باشد یا از آرواره های شما آویزان شده باشد در این صورت شما غبغب آورده اید.

زنان بیشتر از مردان غبغب می آورند و معمولا از ۴۰ سال به بالا دچار آن می شوند اما بعضی از افراد در سن ۲۰ سالگی هم ممکن است غبغب بیاورند. تقریبا همه ی افراد این مشکل را تجربه می کنند، افرادی که صورت پر تری دارند نسبت به افرادی که صورت باریک تری دارند بیشتر طول می کشید تا غبغب بیاورند.

دلایل ایجاد غبغب چیست؟

بدون شک شما به دنبال این هستید که چگونه می توانید از شر این مشکل خلاص شوید – و احتمالا به همین دلیل در حال خواندن این مقاله هستید –  اما دانستن دلایل ایجاد غبغب افتاده در وهله ی اول می تواند به شما کمک کند که اصول سفت کردن غبغب و روش های کاهش غبغب را بهتر متوجه شوید. غبغب در اثر سست شدن پوست و کاهش حجم صورت که ناشی از عوامل زیر است ایجاد می شود:

  1. سالخوردگی

سالخوردگی دلیل اصلی غبغب افتاده است. همین طور که ما پیر تر می شویم، پوست، کلاژن و الاستین خود را از دست می دهد؛ دو جزء پروتئینی حیاتی که به حفظ استحکام و محکم و هموار بودن پوست کمک بسیاری می کند. و قتی این اتفاق می افتد، پوست تحت تاثیر نیروی گرانشی جاذبه ی زمین به سمت پایین کشیده می شود. در اطراف فک، این افتادگی خودش را به شکل کیسه های گوشتی که به آن غبغب گفته می شود آشکار می کند.

  1. ژنتیک

در بعضی از افراد ایجاد غبغب ژنتیکی است. به همین دلیل بعضی از افراد زودتر از موعد دچار این مشکل می شوند. اگر والدین شما زودتر از موعد غبغب آورده اند احتمال دارد این مشکل برای شما نیز به وجود بیاید.

  1. اثرات مخرب نور خورشید

آیا شما مدت زیادی در طول روز بیرون از خانه کار می کنید؟ این امر می تواند در ایجاد و توسعه ی افتادگی غبغب نقش داشته باشد. وقتی بیش از اندازه در معرض اشعه UV خورشید قرار می گیریم کلاژن موجود در پوست در طولانی مدت آسیب می بیند. برای شما، بهترین کار این است که قبل از خارج شدن از خانه از یک کرم ضد آفتاب (SPF +30) استفاده کنید حتی در روزهای ابری و حتی همزمان با روش های دیگر جلوگیری از ایجاد غبغب.

  1. کار کردن طولانی مدت با کامپیوتر

به گفته ی دکتر مایکل پراگر، یک جراح زیبایی اهل لندن، کار کردن طولانی مدت با کامپیوتر که در بسیاری از شرکت ها رواج دارد شما را نه تنها در معرض غبغب افتاده قرار می دهد بلکه پوست گردن را شل و چروکیده می کند. همین طور بعضی از افراد گفته اند عوارض دیگری مانند چین و چروک نیز ایجاد می کند.

  1. سیگار کشیدن

سیگار کشیدن می تواند باعث شود که افتادگی غبغب بیشتر شود. دود سیگار حاوی نیکوتین و بسیاری از مواد شیمیایی مضر دیگر است که فرآیند پیری را نه تنها با آسیب به کلاژن و الاستین سرعت می بخشد بلکه رگ های خونی پوست را باریک کرده و گردش خون بدن را مختل می کند. بعلاوه پوست از مواد غذایی که برای حفاظت از آسیب بدن استفاده می شود محروم می ماند مانند ویتامین A .

0.0
آخرین ویرایش: چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۰۶
اخبار مشابه:
افتادگی پوست چانه تغییر گونه

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس