مدیریت اخبار  

پلاسمای غنی از پلاکت یکی از بهترین روش‌ها برای درمان ریزش مو

0 نظرات
1607
۰۴-خرداد-۱۳۹۸

پلاسمای غنی از پلاکت یکی از بهترین روش‌ها برای درمان ریزش مو

پلاسمای غنی از پلاکت یا همان پی آر پی یکی از روش‌های بسیار مؤثر در درمانی طبیعی رشد موی سر، ابرو و ... در زنان و مردان محسوب می‌شود. معمولاً در روش پی آر پی سلول‌های بنیادی خود بیمار گرفته و بعد دوباره به بیمار تزریق می‌شود. روش درمانی پی آر پی یکی از روش‌های  بسیار مؤثر در درمان  و پیشگیری از طاسی سر به شمار می‌رود که معمولاً بعد از شروع ریزش و کاهش حجم موی سر پزشکان  انجام آن را به افراد توصیه می‌کنند.

می‌توان از مزایای روش پی آر پی به عدم خونریزی، عدم نیاز به انجام جراحی و انجام آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره کرد. پی آر پی یکی از روش‌های بسیار ایمن برای تقویت مو بوده که پزشکان و متخصصان برای درمان بیمارانی که به تازگی دچار عارضه طاسی ارثی شده‌اند، توصیه می‌کنند. معمولاً پزشکان به افراد توصیه می‌کنند به محض مشاهده علائم ریزش و کاهش حجم مو برای انجام پی آر پی به پزشک مراجعه کنند؛ زیرا ممکن است بر اثر گذر زمان و افزایش ریزش مو هیچ فولیکول زنده‌ای در موها وجود نداشته باشد. در صورتی که فولیکول زنده‌ای در موی فرد وجود نداشته باشد بیمار برای جبران طاسی و کاهش حجم مو باید جراحی کاشت مو را انجام دهد. 

چگونگی عمل کرد پی آر پی 

با آنکه روش تزریق پی آر پی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود، ولی نیاز به دقت بالا در تزریق دارد. محلول پی آر پی باید در داخل لایه‌ زیرین پوست سر تزریق شود تا بتواند به راحتی فولیکول‌های مو را که ضعیف شده‌اند را تقویت کند. پس از تزریق، محلول به سلول‌های رشد مو رسیده و  باعث می‌شود سلول‌ها جان تازه به خود بگیرند و شروع به فعالیت کنند و رشد مو را از سر گرفته شود.

برای شروع تزریق پی آر پی پزشک معالج برای آنکه بیمار هیچ‌گونه دردی احساس نکند ابتدا پوست سر بیمار  را بی‌حس می‌کند و سپس خونی که از خود بیمار گرفته شده را در دستگاه سانتریفوژ قرار می‌دهد تا بتواند سلول‌های رشد را از آن استخراج کند و سپس پس از آماده شدن، آن را در قسمت‌های که نیاز به تقویت دارد  تزریق می‌کند.

 

بعد از پایان کار به دلیل تزریق، پوست سر بیمار کمی ملتهب می‌شود که رفع این عارضه نیازی به استفاده دارو ندارد؛ زیرا پس از گذشت یک الی 2 روز به طور کلی از بین می‌رود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب معمولاً باید تزریق پی آر پی حدود 5 مرتبه با فاصله 3 تا 4 هفته‌ای برای بیمار انجام شود البته تعداد جلسات  در افراد مختلف متفاوت است و عموماً برحسب تراکم مو، حجم ریزش و ... تعیین می‌شود اما عمدتاً تمام افراد به 5 جلسه پی آر پی نیاز دارند. ممکن است پزشکان برای برخی از بیماران برای رسیدن به نتیجه مطلوب تکرار پی آر پی را بعد از گذشت 6 الی 9 ماه از دوره اول دوباره تجویز ‌کنند. تزریق پی آر پی به دلیل کم هزینه بودن و نداشتن دوران نقاهت طرفداران بسیاری دارد.

 

0.0
آخرین ویرایش: چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۴۶
اخبار مشابه:
پلاسما پلاسمای غنی از پلاکت یکی از بهترین روش‌ها برای درمان ریزش مو

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس