مدیریت اخبار  

پس از کاشت مو از مصرف این خوراکی‌ها غافل نشوید

0 نظرات
1185
۰۲-اسفند-۱۳۹۷

پس از کاشت مو از مصرف این خوراکی‌ها غافل نشوید

عادات غذایی در رویش موها تاثیر مستقیم می‌گذارد اما متأسفانه از آنجاییکه امروزه بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های فکری و شغلی تغذیه مناسب ندارند، ریزش مو بسیار شایع شده است. در افرادی که ریزش مو موجب طاسی شده است بهترین راه "کاشت مو" است. اگر بیماران پس از کاشت به خوبی از موهای پیوندی مراقبت کنند، نتایج کاشت مو بسیار ماندگار خواهد بود. یکی از موثرترین روش‌ها برای حفظ و نگه‌داری موهای پیوندی رعایت رژیم غذایی سالم و مقوی است.

مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها مناسب برای رشد موهای کاشته شده 

موهای پیوندی برای رشد و ماندگاری نیاز به غذای کامل دارد. بیماران پس از کاشت باید از رژیم‌های غذایی حاوی کلسیم، آهن، منیزیم، زینک و ویتامین E، B، C و A پیروی کنند. هم‌چنین توصیه می‌شود بیماران پس از کاشت هفته‌ای 2 بار غذاهای دریایی استفاده کنند؛ زیرا   این دسته از مواد غذایی نگهدارنده فولیکول‌های مو هستند.

غذاهایی بسیار مفید بعد از کاشت مو 

بهترین غذاها که بیماران می‌توانند بعد از کاشت مو برای رشد و نگهداری موهای کاشته شده خود مصرف کنند عبارتند از سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی، فلفل و گوجه فرنگی است. بیماران باید به یاد داشته باشند که مصرف انواع مغزها و حبوباتی مانند عدس، لوبیا و نخود برای حفظ فولیکول‌های موهای کاشته شده بسیار موثراست.

بعد از کاشت موی طبیعی، بیماران با یک شوک بزرگ ریزش تمام موهای کاشته شده روبرو خواهند شد که معمولا بعد از گذشت حدودا 40 الی 50 روز موها مجدد رشد می‌کند این در حالیست که بیماران می‌توانند با داشتن رژیم غذایی مناسب این دوره را کوتاه کنند. افراد در این دوره می‌توانند مواد غذایی حاوی آهن و زینک را بیش‌تراستفاده کنند. 

 

نوشیدن روزانه 8 لیوان آب نیز در حفظ فولیکول‌های مو نقش مهمی دارد؛ زیرا مصرف مایعات مانع از خشکی سر و ریزش مو می‌شود. بیماران باید پس از جراحی وزن خود را ثابت نگه‌دارند؛ زیرا نوسان وزن موجب ریزش مو می‌شود.

 

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
پس از کاشت مو از مصرف این خوراکی‌ها غافل نشوید

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس