مدیریت اخبار  

هایفوتراپی، لیفتینگ پوست صورت و بدن بدون جراحی

0 نظرات
2179
۱۵-مرداد-۱۳۹۶

یکی از معیارهای زیبایی در حال حاضر، داشتن پوستی بدون چروک و روشن است. عوامل گوناگونی همچون نور خورشید، اثر جاذبه زمین، مصرف  دخانیات، استرس‌های روحی، آلودگی هوا و عوامل تغذیه‌ای در کنار عامل ژنتیک و وراثت در حفظ تمامیت پوست و شاداب نگه‌داشته‌ شدن آن دخالت دارند. بافت زیرین پوست از الیافی به نام کلاژن و الاستین تشکیل ‌شده است که همچون تاروپود درهم‌ تنیده شده و چارچوب کلی یا زیرساخت پوست را تشکیل می‌دهد. این الیاف در ماده‌ای زمینه‌ای قرار دارند که حاوی اسید هیالورونیک و پروتئین‌های دیگر است. پیری و چین‌وچروک پوست درواقع حاصل اختلال در این الیاف و ماده زمینه‌ای است.
از دیرباز تلاش برای کاستن ‌این علائم ناخوشایند ظاهری شروع‌ شده و در طی زمان به شکل استفاده از ماسک‌های گیاهی و شیمیائی، انواع ماساژها، بخور دادن‌ها، استفاده از مواد گیاهی یا شیمیائی مختلف و بالاخره انواع و اقسام روش‌های جراحی از‌جمله عمل لیفت یا کشیدن پوست صورت ادامه یافته است.
پیدایش لیزرها و کشف نقش مثبت و مفید آن‌ها در مقابله با چین‌و‌چروک و علائم پیری پوست، نوری تازه به حوزه درمان پیری تاباند و تدریجاً پای کارهایی جدید از قبیل استفاده از لیزر فراکشنال CO2 و Erbiumm و هم‌چنین تکنولوژی رادیو فرکانس (به شکل تک‌قطبی یا حرارتی و یا به شکل سوزنی یا  فراکشنال) به این وادی باز شد. اساس کار این تکنولوژی‌ها بر یک محور استوار است: تخریب بافت آسیب‌دیده سطحی و تحریک و تقویت الیاف کلاژن و الاستین از طریق حرارت دادن به این الیاف که باعث کلاژن سازی و سفت‌شدن پوست در ناحیه تحت درمان می‌گردد. این انتقال حرارت از بالا یا لایه سطحی پوست (اپیدرم) صورت می‌پذیرد و گذشته از برجا گذاشتن عوارض گذرایی همچون سوختگی و زخم شدن خفیف پوست، توانایی تاثیر بر لایه‌های زیرین محدود است و در مواردی که چین‌های عمیق یا شلی پوست وجود داشته باشد، نیاز به رسیدن حرارت به لایه‌های زیرین‌تر از پوست وجود دارد تا نتیجه لیفتینگ و رفع چروک بهتر نمود پیدا کند.
در تکنولوژی جدید ‌هایفوتراپی HIFU(high intensity focused ultrasound) امکان کشیدن پوست و جوان‌سازی صورت (خط خنده ، ابرو، چروک پیشانی، غبغب و شلی‌گردن) به روش غیر جراحی فراهم شده است .

نحوه کار دستگاه ‌هایفوتراپی چگونه است؟

اگر کاغذ را جلوی نور خورشید بگیرید اتفاقی نمی‌افتد ولی اگر از یک ذره‌بین استفاده کنید، می‌توانید با کانونی کردن نور، امواج نور را در یک نقطه بسیار کوچک متمرکز کنید و با ادامه این کار آن نقطه داغ و داغ‌تر می‌شود و با تداوم تمرکز بر روی آن نقطه، انرژی کانونی‌شده امواج نور خورشید می‌تواند کاغذ را بسوزاند. تکنولوژی ‌هایفوتراپی نیز دقیقا با همین روش امواج اولترااسوند را به لایه‌های زیرین پوست متمرکز کند.

چگونه ممکن است‌ هایفوتراپی به عمق پوست نفوذ کند بدون اینکه هیچ زخمی یا قرمزی پوست ایجاد شود؟

اصولاً ارزش و اهمیت‌ ‌هایفوتراپی در همین ویژگی منحصربه‌فرد است که سطح خارجی پوست کاملاً دست‌نخورده باقی می‌ماند. علت این پدید این است که انرژی این امواج آن‌چنان بالا نیست که بتواند در نقطه برخورد با سطح پوست باعث سوختگی شوند، اما وقتی این امواج در عمق پوست با یکدیگر تلاقی نموده کانونی شوند، می‌توانند اثر یکدیگر را تشدید و تقویت نمایند و کانونی شدن امواج اولتراسوند در عمق ۱٫۵ تا ۴٫۵ میلی‌متری پوست باعث ایجاد حرارتی بین ۶۵ تا۷۰ درجه سانتی‌گراد می‌گردد. این حرارت باعث منعقد شدن الیاف کلاژن و سلول‌های موجود در آن نقطه می‌شود. مکانیسم اثر هایفوتراپی شبیه به کارکرد دستگاه مایکروویو است که این روزها به‌وفور در خانه‌ها به کار می‌رود، البته امواج مایکرویو به‌صورت مداوم (چندین دقیقه) ماده غذایی را هدف قرار می‌دهند اما در‌ هایفوتراپی مدت ‌زمان شلیک امواج اولترسوند به هریک از نقاط هدف فقط کسری از ثانیه است و نقاط مجاور بعدی بلافاصله یکی پس از دیگری توسط دستگاه‌ هایفوتراپی هدف شلیک قرار می‌گیرند، به همین دلیل سطح بیرونی کاملا سالم و بدون عارضه باقی می‌ماند ولی حرارت به لایه‌های زیرین منتقل می‌شود و عملکرد از زیر پوست آغاز می‌شود.

اثرات‌ هایفوتراپی چگونه است؟

معمولاً بیمار در همان لحظه انجام HIFU کشیده‌تر شدن پوست را احساس می‌کند ولی نتایج بعد از ۲ ماه بهتر مشخص می‌شود و روند بهبودی طی ۶ ماه آینده نیز ادامه دارد و فرد شاهد اثرات بیشتری در زمینه و لیفت‌شدن صورت و گردن خواهد بود.

چه کسانی کاندید مناسبی برای ‌هایفو( (HIFUهستند ؟

افرادی‌که تمایل دارند همیشه جوان بمانند می‌توانند بعد از سن ۳۰ سالگی که شل‌شدن پوست به‌تدریج آغاز می‌شود بهره‌مند شوند . اصولاً شلی و افتادگی خفیف تا متوسط نتیجه بهتری نسبت به افتادگی‌های بیشتر می‌دهد. در افرادی که افتادگی زیاد دارند و تمایل به انجام عمل جراحی لیفت ندارند، می‌توان از روش‌های ترکیبی مثل تزریق چربی به همراه آرف فرکشنال و HIFU استفاده کرد تا نتایج به‌مراتب بهتری به دست آید. هم‌چنین افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند و نگران شل‌شدن صورت و گردن هستند می‌توانند از این روش استفاده کنند .

آیا روش ‌هایفو(HIFU)هیچ خطری ندارد؟

اولتراسوند از ۵۰ سال قبل تاکنون در حیطه پزشکی کاربرد داشته است. تکنولوژی‌ هایفو(HIFU) با سونوگرافی یکی است اما تنظیمات و نیز تأثیرات این دو با هم متفاوت است . لذا ایمن‌بودن این روش اثبات شده است.

ماندگاری اثر ‌هایفو HIFU)) چقدر است؟

بسته به میزان شلی و نوع رژیم غذایی، سن، ژنتیک و… لیفت ناشی از هایفو (HIFU) حدود ۲ سال باقی می‌ماند. افرادی که تمایل دارند نتیجه ماندگارتر داشته باشند می‌توانند پس از این زمان و با نظر پزشک معالج خود درمان را تکرار کنند.

چه تغییراتی را پس از انجام‌هایفو (HIFU) مشاهده می‌کنیم؟

با انجام یک جلسه ‌هایفو(HIFU) کشیده‌شدن ابروها، گونه‌ها، خط فک مشاهده می‌شود. عمق خط خنده کاهش می‌یابد، افتادگی گوشه لب‌ها کمتر می‌شود، خطوط پنجه کلاغی دور چشم صاف‌تر می‌شوند، همچنین شلی گردن و غبغب تا حدودی اصلاح می‌شود.

چه کسانی نمی‌توانند از روش (HIFU) ‌هایفو استفاده کنند؟

  1. خانم‌های باردار
  2. داشتن زخم یا تبخال فعال در محل مورد درمان
  3. وجود پروتز فلزی یا استنت قلبى
  4. بیماران صرعی
  5. دیابتی‌ها

آیا پس از ‌هایفوتراپی واقعاً هیچ عوارضی بروز نمی‌کند؟

معمولاً به ‌جز مختصر قرمزی که طی یک ‌ساعت از بین می‌رود و گاها مختصر تورم که آن‌هم طی چند ساعت محو می‌شود، اتفاق دیگری نمی‌افتد. در‌ بعضی موارد ممکن است پوست ناحیه به لمس حساس شود که آن‌هم طی یک تا دو روز از بین می‌رود.

مدت‌زمان هر جلسه چقدر است؟

بسته به ناحیه‌ای‌ هایفوتراپی انجام می‌شود بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است. این روش کاملاً راحت و بدون درد است و حتى حین انجام ‌هایفوتراپی بیمار می‌تواند در حالت نشسته قرار گیرد.

آیا ‌هایفوتراپی برای پوست تیره هم قابل انجام است؟

بله. خوش‌بختانه هر تیپ پوستی می‌تواند از روش‌ هایفو استفاده کند (برخلاف لیزر).

متقاضیان کشیدن پوست به روش ‌هایفوتراپی به چند جلسه ‌‌‌‌‌هایفو نیاز دارند؟

برای افرادی که شلی و افتادگی خفیف تا متوسط دارند، معمولاً یک جلسه درمان کافی است، ولی اگر فردی تمایل دارد که به‌دلیل شلی بیشتر هایفوتراپی را تکرار کند می‌تواند بعد از ۶ ماه یک جلسه دیگر ‌هایفوتراپی انجام دهد.

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
هایفوتراپی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس