مدیریت اخبار  

نکات مهمی که باید قبل از جراحی بینی بدانید

نکات مهمی که باید قبل از جراحی بینی بدانید

امروزه در جامعه ما جراحی زیبایی بینی طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این جراحی  به منظور افزایش زیبایی، برطرف کردن مشکلات ظاهری بینی  و رفع مشکلات تنفسی انجام می‌شود. قبل از انجام جراحی بیمار باید حتما درمورد پزشک جراح و مرکزی که قرار است در آن جراحی را انجام دهد اطلاعات کامل داشته باشد تا در پایان کار از نتیجه حاصله رضایت کامل داشته باشد .نکاتی که قبل و بعد از جراحی باید راعایت شود تا نتیجه جراحی رضایت بخش باشد به قرار زیر است:

قبل از جراحی بینی:

بیمار باید در جلسات مشاوره با پزشک، شرکت و خواسته خود را مطرح کند. پزشک در این جلسه و بعد از جراحی عکس هایی از بینی بیمار تهیه می کند تا در پایان کار نتیجه برای فرد مشهود باشد. بیماران در صورت ابتلا به آلرژی، حساسیت و یا بیماری‌هایی که روی تنفس تأثیر می‌گذارد، باید مساله را با پزشک خود در میان بگذارند  زیرا این بیماری های می تواند روی نتیجه جراحی تاثیر منفی بگذارد. بیماران باید قبل از جراحی نسبت به درمان بیماری‌های زمینه‌ای اقدام کنند و با انجام آزمایشات اولیه پزشک را در جریان وضعیت سلامتی خود بگذارد.

بیمارانی که به منظور زیبایی، پولیپ، افتادگی نوک بینی و ... قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند باید دو هفته قبل از جراحی، داروهای انعقادی خون و آسپرین را استفاده نکند و از کشیدن سیگار و قلیان اجتناب کند زیرا؛ استعمال مواد دخانی و حاوی نیکوتین موجب تنگ شدن رگهای خونی و اختلال در گردش خون می‌شود. هم چنین بیماران باید از حضور در مکان‌هایی که دود سیگار وقلیان فراوان است خودداری کنند.

علاوه بر این بیماران یک روزقبل از جراحی باید حد اقل 8 لیوان آب بنوشند و 8ساعت قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن خوداری کنند زیرا برای آغاز جراحی باید معده بیمار خالی باشد.

بیمار باید شب قبل از عمل استحمام کند. زنان هنگام مراجعه باید هیچ گونه آرایشی نداشته باشد و مردان نیز باید موهای صورت را بتراشند. اگر خانم ها لاک و یا از کاشت ناخن استفاده کرده اند بهتر است انها را پاک کنند.

بیماران بهتر است چند ساعت زودتر از ساعتی که پزشک برای جراحی اعلام کرده در مرکز حضور یابند تا تشکیل پروند داده و فرم‌های مرکز را کامل کنند. استفاده از هر نوع زیورآلات در زمان جراحی ممنوع بوده . بیماران اگر قبلا ازمایش انجام داده ویا نامه ای از پزشک دیگر برای توضیح شرح حال دارند، بهتر است روز جراحی همراه خود داشته باشند.

بعد از جراحی بینی:

24ساعت بعد از جراحی به دلیل آنکه هنوز اثر دارو در بدن بیمار وجود دارد ممکن است بیمار احساس خوشایندی نداشته باشد. بعد از بین رفتن تاثیر دارو فرد کمی احساس سردرد، تورم بینی و کبودی اطراف چشم  می‌کند که این عوارض جای نگرانی ندارد و با مصرف مُسکن‌های تجویز شده توسط پزشک و کمی استراحت بهبود می‌یابد.

معمولا بعد از برداشتن پانسمان اولیه که یک روز بعد از جراحی  با مراجعه به پزشک انجام می‌شود، بیمار می تواند استحمام کند ولی بهتر است بیمار از پزشک خود سوال کند تا پزشک با توجه به جراحی و شرایط موجود زمان دقیق استحمام را تعیین کند.

بیمار باید حتما برای بهبود تورم و کبودی، 24 ساعت بعد از جراحی از کمپرس سرد در اطراف بینی و چشم استفاده کند.  دو روز بعد از جراحی بهتر است بیمار از غذاهای بدون ادویه ونمک که نرم و سبک باشد استفاده کند. در واقع مواد غذایی که مصرف می کند با میکس شده باشد و نیاز به جویدن نداشته باشد.

بیمار نباید موقع سرفه و یا عطسه به هیچ عنوان راه تنفس خود را با دست گذاشتن جلوی دهان و بینی مسدود کند زیرا فشار حاصل می تواند روی بخیه ها تاثیر منفی بگذارد. .بهتر است بیمار در هفته اول بعد از جراحی زیاد حرف نزند و با دهن باز نخندد. پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند بعد از جراحی بینی حتما از اب میوه‌های طبیعی و سبزیجات مانند آب اناناس، آلوئه ورا، اب کرفس و هویج برای کاهش تورم صورت استفاده کنند.

برای استراحت و خوابیدن بهتر است از بالشت‌های طبی و یا از چند بالش نرم در زیر سر استفاده شود. هم چنین برای شستشوی دهان باید از مسواک نرم استفاده کرد و آن را به آرامی روی دندان‌ها کشید.معمولا پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند دو ماه بعد از جراحی ازعینک طبی و آفتابی استفاده نکنند.

افراد جهت اطلاعات بیشتر در زمینه «جراحی بینی» می‌توانند با شمارههای زیر تماس حاصل فرمایند.

شماره‌های تماس:

021-26761832

09217005356

09217005358

هم‌چنین شما عزیزان می‌توانید از رطیق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کلینیک اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

 

 

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
نکات مهمی که باید قبل از جراحی بینی بدانید

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس