نحوه مراقبت از موها پس از کاشت و چگونگی جلوگیری از بروز عفونت

۲۲-مهر-۱۳۹۸

نحوه مراقبت از موها پس از کاشت و چگونگی جلوگیری از بروز عفونت

انتخاب یک جراح با تجربه و انجام جراحی در یک مرکز استاندارد و مجهز از جمله مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بروز عفونت پس از جراحی و رسیدن به نتیجه مطلوب پس از کاشت مو است، اما در این میان خود بیماران نیز نقش مهمی در پیشگیری از بروز عفونت و تسریع رشد موهای پیوندی دارند. به بیماران توصیه می‌شود قبل از جراحی حتماً درباره نحوه مراقبت از موها و نکات بهداشت مو و سر با پزشک خود صحبت کنند تا پس از جراحی دیگر نگرانی و دغدغه‌ای برای مراقبت از موها و سر خود نداشته باشند.

به طور کلی به بیماران توصیه می‌شود پس از کاشت مو به منظور تشریع رویش موها و جلوگیری از بروز عفونت علاوه بر توصیه‌های پزشک خود، موارد زیر را به خوبی رعایت کنند.

-حتماً از یک نفر درخواست کنید به عنوان همراه در روز جراحی همراه شما در کلینیک حضور داشته باشد؛ زیرا به دلیل استفاده داروهای بی‌حسی امکان رانندگی برای شما وجود ندارد و ممکن است به دلیل طولانی مدت جراحی دچار خواب آلودگی شوید این در حالیست که شما باید به شدت پس از جراحی باید مراقب محل جراحی باشید.

-پس از برداشتن بانداژ به شدت از دستکاری محل جراحی خودداری کنید و به هیچ عنوان خودسرانه دارویی مصرف نکنید.

-از وارد شدن ضربه به سر خودداری کنید؛ زیرا ضربه باعث از بین رفتن پیاز مو می‌شود.

-سر خود را خم و یا به سمت پایین برای طولانی مدت نگه ‌ندارید برای مثال حتی برای پوشیدن کفش از پله یا یک بلندی استفاده کنید.

-هنگام خواب یا تماشای تلویزیون سر خود را در زاویه 45 درجه نگه‌دارید. برای این کار می‌توانید از بالشت‌های مخصوص یا چند بالشت استفاده کنید.

-شماره تماس کلینیک یا جراح خود را در دسترس قرار دهید و به محض مشاهده هر گونه علائم غیرعادی مساله را با جراح خود در میان بگذارید.

-پوست سر در ناحیه اطراف محل کاشت را پاکیزه نگه‌دارید.

-طبق دستور پزشک استحمام کنید.

-آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی توسط پزشک را به موقع مصرف کنید.

-مصرف سیگار و قلیان تا سه هفته پس از کاشت مو ممنوع می‌باشد.

-مصرف نوشیدنی‌های الکلی از قبیل آبجو، ودکا و تا یک هفته پس از کاشت ممنوع است.

- انجام ورزش‌های حرفه‌ای و ورزش‌های سنگین مانند شنا، کشتی، کوهنوردی و تا یک ماه پس از کاشت ممنوع است.

-استفاده از شانه و سشوار در محل جراحی برای مدت یک ماه ممنوع است.

-حتماً بیماران هنگام خواب بر روی بالشت خود از ملحفه تمیز استفاده کنند.

-استفاده از کلاه، دستمال سر و هر آنچه به موهای کاشت شده فشار وارد کند برای مدت یک ماه ممنوع است.

کاشت مو کاشت ابرو