مدیریت اخبار  

لیفت؛ روشی ایمن برای رفع افتادگی ابرو

لیفت؛ روشی ایمن برای رفع افتادگی ابرو

افراد به دلایل مختلف دچار شل شدگی و افتادگی پوست در ناحیه پلک می‌شوند که همین امر موجب اخمو دیده شدن چهره فرد و ایجاد اختلال در زیبایی چشم‌ها می‌شود. افرادی که از افتادگی پلک رنج می‌برند همواره به دنبال روشی هستند که مجدد زیبایی خود را بازیابند تا جوان‌تر و شاداب‌تر دیده شوند. روش‌های جراحی و غیر جراحی مختلفی برای درمان و رفع افتادگی پلک رایج شده است که همین امر انتخاب یک روش مؤثر و ایمن را برای بیماران دچار مشکل کرده است.

انواع روش‌های جراحی لیفت ابرو

لیفت آندوسکوپی ابرو

لیفتینگ ابرو به روش آندوسکوپی یک تکنیک نوین جراحی با حداقل آسیب است که از طریق ایجاد چند شکاف کوچک بر روی پیشانی انجام می‌شود. در این روش ابتدا جراح بیمار را تحت بی‌حسی قرار می‌دهد و سپس 5 الی 6 برش کوچک در زیر خط موها ایجاد می‌کند به گونه‌ای که در چهره فرد هیچ آثاری از برش برجای نماند و برش‌ها کاملاً زیر موها پنهان شوند. سپس جراح به کمک برش‌های ایجاد شده آندوسکوپ را در زیر پوست قرار می‌دهد. آندوسکوپ تصاویری از پیشانی را در مانیتور به جراح نشان می‌دهد که همین امر موجب می‌شود جراح پوست پیشانی بیمار را به طور دقیق بالا بیاورد و ماهیچه‌های زیر آن را تنظیم نماید و پوست اضافی را برش دهد و در نهایت با بخیه محل جراحی به کار خود پایان دهد.

لیفت آندوسکوپی ابرو نسبت به سایر روش‌های جراحی دارای مزیت‌های بسیاری است به گونه‌ای که امروزه عمده جراحان ترجیح می‌دهند برای حصول نتیجه مطلوب، افزایش دقت خود و کاهش آسیب‌ها و عوارض احتمالی این روش را برای بیماران انجام دهند. افرادی که علاوه بر افتادگی ابرو از گودی زیر چشم نیز رنج می‌برند به کمک این روش می‌توانند با یک تیر دو نشان را هدف بزنند؛ زیرا لیفت آندوسکوپی ابرو علاوه بر رفع افتادگی ابرو به بهبود گودی زیر چشم‌ها نیز کمک شایانی می‌کند.

بیمارانی که لیفت آندوسکوپی ابرو انجام می‌دهند نگران باقی ماندن جای برش‌های ایجاد شده روی سر خود نباشند؛ زیرا برش‌ها بسیار ظریف و کوچک ایجاد می‌شوند که عمدتاً آثاری از خود برجای نمی‌گذارند. از طرفی دیگر چون برش‌ها در زیر خط موها ایجاد می‌شود ناخودآگاه آثار آن در میان تراکم موها پنهان می‌شود.

لیفت ابرو به روش جراحی باز

لیفت ابرو به روش جراحی باز یک روش کاملاً سنتی است که امروزه استقبال جراحان نسبت به انجام این روش بسیار کاهش یافته است؛ اما به طور کلی این روش به تشخیص پزشک و بر اساس شرایط جسمانی بیمار تحت بی‌حسی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. جراحی با ایجاد یک برش روی پیشانی یا خط رویش‌ها توسط جراح آغاز می‌شود. جراحان پس از ایجاد برش قسمتی از پوست را برداشته و پوست ناحیه پلک و چشم‌های بیمار را صاف می‌کنند. در این روش چون جراح تصاویری از قسمت داخلی پیشانی ندارد نمی‌تواند همانند روش آندوسکوپی نتیجه کاملاً مطلوبی را برای بیمار حاصل نماید. جراح پس از برش پوست اضافی با چند بخیه در محل برش به کار خود پایان می‌دهد.

روش‌های غیر جراحی لیفت ابرو

روش‌های غیر جراحی متنوعی برای رفع افتادگی ابرو وجود دارد. نتایج حاصل از روش‌های غیر جراحی همانند روش‌های جراحی همیشگی نیست به گونه‌ای که نتایج برخی روش‌ها تنها برای چند ماه و برخی دیگر تا چند سال ماندگار است و نیاز به تمدید و انجام مجدد دارد، بنابراین افرادی که به دنبال درمان قطعی افتادگی پلک هستند باید صرفاً به روش‌های جراحی بیندیشند.

لیفت ابرو با نخ

در این روش تحت بی‌حسی موضعی و در کوتاه‌ترین زمام ممکن انجام می‌شود. جراحان برای لیفت ابرو با نخ ابتدا برش‌های کوچکی در ناحیه رویش موها ایجاد می‌کند و سپس به کمک نخ‌های لیفت قسمت‌های مورد نظر را به سمت بالا می‌کشد و در نهایت با گره زدن نخ و بخیه محل برش به کار خود پایان می‌دهد. در این روش از نخ‌های سازگار با بدن انسان استفاده می‌شود بنابراین بیماران نباید نگران بروز حساسیت یا آلرژی به نخ باشند. نتایج حاصل از لیفت با نخ کاملاً طبیعی است و هیچ گونه آثاری از جاگذاری نخ در زیر پوست در چهره افراد نمایان نمی‌شود. نخ‌های کارگذاری شده در این روش موجب کلاژن‌سازی و درمان طبیعی افتادگی پوست نیز می‌شود.

لیفت ابرو با بوتاکس

تزریق بوتاکس از جمله دیگر روش‌های غیر جراحی درمان افتادگی پلک است که طی آن جراح با تزریق بوتاکس در ناحیه اطراف پیشانی و پلک‌ها موجب بهبود موقت افتادگی پلک می‌شود. بوتاکس به طور مستقیم در عضلات نواحی چشم و پلک تزریق می‌شود و با فلج کردن عضلات آن‌ها را شل کرده و در نهایت موجب صاف شدن خطوط و چروک‌های پیشانی و دور چشم می‌شود. ماندگاری نتایج حاصل از بوتاکس بسیار اندک و تا حدود چند ماه که میزان مدت آن بر اساس حالت ارتجاعی پوست افراد متغییر است. بیماران به محض از بین رفتن علائم بوتاکس می‌توانند مجدد برای تزریق اقدام کنند.

لیفت ابرو با لیزر

در این روش پالس‌های کوچک نوری حاصل از دستگاه لیزر روی پوست پیشانی تابیده می‌شود که در هر پالس، انرژی زیادی به پوست رسانده می‌شود. انرژی پالس‌ها به لایه میانی پوست نفوذ می‌کند و در آنجا تجمع می‌یابد و در نهایت باعث تحریک پوست پیشانی به کلاژن‌سازی می‌شود که همین امر موجب ترمیم پوست ناحیه اطراف چشم و پیشانی می‌شود. استفاده از لیزر برای درمان افتادگی پلک علاوه بر لیفت ابرو موجب از بین رفتن چین و چروک‌های پیشانی و اطراف چشم می‌شود و آثار پیری را از روی صورت بیماران کاملاً از بین می‌برد. لیفت ابرو با لیزر نسبت به سایر روش‌های غیر جراحی دارای ایمنی بیش‌تر و عوارض محدودتری است؛ زیرا هیچ گونه جسم و یا ماده خارجی وارد بدن نمی‌شود و فرد در معرض حساسیت، آلرژی، عفونت و ... قرار نمی‌گیرد.

بهترین کلینیک لیفت ابرو

افرادی که دچار افتادگی پلک شده‌اند و تمایل دارند کاندید انجام هر یک از روش‌های جراحی و غیر جراحی شوند باید به خاطر داشته باشند گرچه تمام این روش‌ها ایمن و بسیار دقیق هستند اما اگر توسط جراحان مربوطه و در مرکز معتبر انجام نشود، می‌تواند مخاطرات بسیاری برای آن‌ها به همراه داشته باشد. برای مثال اگر تزریق ژل توسط افراد غیر متخصص انجام شود ممکن است بیمار بر اثر عدم تزریق صحیح و علمی بوتاکس بینایی خود را از بدهد. بیماران در انتخاب یک جراح با تجربه و یک مرکز معتبر به جای بررسی آلبوم‌های از قبل تهیه شده پزشکان و هزینه درمان باید به مرتبط بودن رشته تحصیلی جراح، سابقه جراح، کار گروهی تیم جراحی، مجهز بودن مرکز جراحی به تجهیزان بروز دنیا، میزان رضایت بیماران قبلی و ... توجه داشته باشند. در کلینیک سعادت‌آباد لیفت ابرو به کمک تجهیزان بروز دنیا و توسط مجرب‌ترین جراحان انجام می‌شود. در این کلینیک بیماران باید قبل از آغاز درمان در جلسه مشاوره حضور پیدا کنند تا جراح علاوه بر بررسی علت افتادگی پلک، شرایط جسمانی و روحی بیمار، انتظارات بیمار از نتیجه جراحی و ... مشاوره لازم را در خصوص روش مناسب درمان برای بیمار، اقدامات لازم قبل از جراحی، مراقبت‌های پس از جراحی و ...به بیمار ارائه دهند.

هزینه لیفت ابرو

هزینه لیفت ابرو بر حسب روش درمان تعیین می‌شود که البته این مسئله نیز در افراد مختلف، متغییر است. هزینه لیفت ابرو در هر یک از روش‌های جراحی و غیر جراحی بر حسب نیاز بیماران، تعداد جلسات مورد نیاز، نیاز بیمار به انجام سایر روش‌ها به صورت همزمان و ... تعیین می‌شود، بنابراین به بیماران توصیه می‌شود پس از حضور در جلسه مشاوره و دریافت اطلاعات کامل از نوع روش مناسب برای خود نسبت به هزینه درمان آگاهی پیدا کنند.

 

 

 

 

 

 

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
افتادگی پلک لیفت ابرو لیفت ابرو با نخ

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس