مدیریت اخبار  

غده تیموس مصنوعی ، جدیدترین ابداع جهت درمان سرطان

0 نظرات
2942
۲۰-مرداد-۱۳۹۶

تیموس اندامی است که نقش حیاتی در سیستم ایمنی بدن ایفا می کند تیموس در قسمت بالای قفسه سینه پشت استخوان سینه و در مقابل قلب قرار دارد که سلول های موسوم به T را تولید کرده و پرورش می دهد.

سلول های T گلبول های سفید خون هستند که در از بین بردن سلول های سرطانی و افزایش سیستم ایمنی بدن نقش اساسی دارند این لنفوسیت های T در دوران نوزادی و کودکی مقاومت بدن در برابر بیماری های عفونی را افزایش می دهند. اما با گذر زمان و در دوران بزرگسالی از تجمع سلول های T کاسته می شود و در افراد مسن غده تیموس به سختی قابل تشخیص است. همچنین بر اثر رشد سرطان در بدن فرد بیمار سلول های T فرسوده شده و از این رو به سلول های مصنوعی کمک کننده نیاز خواهد بود

غده تیموس مصنوعی عامل رشد سلول های سرطانی را متوقف و راه را برای درمان سرطان فراهم می کند.

جالب آنکه غده تیموس مصنوعی برخلاف نمونه طبیعی در طول عمر فرد زنده می ماند و سلول های سالم تولید می کند.

از این رو ابداع این عضو مصنوعی حیاتی گام بزرگی در جهت درمان سرطان به حساب می آید.

0.0
آخرین ویرایش: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۹:۳۵
اخبار مشابه:
اخبار پزشکی درمان سرطان غده تیموس پیکرتراشی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس