مدیریت اخبار  

علت مرگ زودرس ایرانی‌ها و امید به زندگی

0 نظرات
2473
۰۶-مرداد-۱۳۹۵

به گزارش روابط عمومی کلینیک سعادت آباد به نقل از تسنیم، ایرج حریرچی ــ قائم‌مقام و معاون‌کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تشریح و بررسی نقاط قوت و ضعف نظام سلامت پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای مثبت در حوزه سلامت در سی و چند سال اخیر، افزایش میانگین امید به زندگی است که یکی از شاخص‌های سلامت است.

وی با اشاره به اینکه، تمام مداخلات مثبت و منفی در حوزه سلامت روی امید به زندگی تأثیرگذارند، افزود: امید به زندگی از 54 سال به 80.7 در زنان و 76.3 در  آقایان رسیده است که منطبق با سطوح کشورهای پیشرفته دنیاست.

حریرچی یکی دیگر از نتایج عملکرد مثبت نظام سلامت کشور را کاهش بیماری‌های واگیر عنوان کرد و گفت: زمان انقلاب در هر هزار تولد زنده، 174 نفر به‌دلیل ابتلا به بیماری‌های عفونی جان خود را از دست می‌دادند یعنی از هر 5 تولد یکی منجر به مرگ می‌شد که این مورد با واکسیناسیون به‌شدت کاهش داشته و در برخی موارد مثل فلج اطفال به مرحله حرف رسانده شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، تصادفات و بیماری‌های غیرواگیر را دو علت اصلی مرگ و میر در کشور عنوان کرد و گفت: کشور ما رتبه دوم را از نظر مرگ و میر ناشی از تصادفات در دنیا دارد که سالانه 16 هزار نفر که عمدتاً جوانان هستند، جان خود را از دست می‌دهند.

به‌گفته حریرچی، عامل دوم مرگ و میر، بیماری‌های غیرواگیر نظیر قلبی عروقی، دیابت و فشار خون که ارتباط مستقیم با سبک زندگی مردم دارد، است که منجر به مرگ زودرس می‌شوند که با بهبود سبک تغذیه و زندگی مردم قابل پیشگیری هستند.

معاون‌کل وزارت بهداشت کم‌تحرکی، مصرف غذاهای چرب و شور، استعمال دخانیات و تغییر سبک زندگی به‌سمت غربی شدن را عامل بروز سکته‌های قلبی و مغزی و دیابت عنوان کرد و گفت: خودمراقبتی نقش بسیار مهمی در کاهش این دست از بیماری‌ها دارد.

وی در ادامه این برنامه رادیویی افزود: خودمراقبتی یعنی چه‌کارهایی انجام دهیم که بیمار نشویم و اگر بیمار شدیم چطور عوارض ناشی از بیماری را کاهش دهیم و مانع پیشرفت آن شویم.

حریرچی عنوان کرد: آموزش خودمراقبتی فاکتور مهمی در تحقق کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است اما از آن مهمتر باور و عملکرد مردم نسبت به آن است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بدانیم چه عواملی منجر به بیماری می‌شوند اما به آنها عمل نکنیم یعنی هیچ اقدامی در جهت سلامتی خود نکردیم.

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
لیپوماتیک پیکر تراشی لیپوماتیک پیکرتراشی پیکر تراشی بدن پیکر تراشی لیپوماتیک

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس