مدیریت اخبار  

سؤالات متداول در مورد تخلیه ژل مخرب پاژ

0 نظرات
3454
۱۵-آذر-۱۳۹۷

سؤالات متداول در مورد تخلیه ژل مخرب پاژ

در گذشته برای برجسته‌سازی اندام‌های مختلف بدن مانند لب‌ها، گونه‌ها و ... از ژل پاژ استفاده می‌شد اما به مرور زمان و پیشرفت علم عوارض این نوع ژل شناخته و اطلاع‌رسانی شد به همین دلیل بسیاری از بیمارانی که در گذشته ژل پاژ تزریق کرده بودند، امروز کاندید تخلیه آن شدند که در این متن به برخی سؤالات درباره تخلیه ژل پاژ» پاسخ داده می‌شود.

  • خطرات ژل پاژ چیست؟

معمولاً برخی از افراد به دنبال زیبایی‌های خاصی در چهره خود هستند، یکی از آن‌ها داشتن لب و گونه‌های برجسته است که در چند دهه گذشته افراد و برخی پزشکان بدون اطلاع داشتن از خطرات ژل پاژ برای حجم دهی در صورت از این ژل استفاده می‌کردند. پس از تزریق این ژل به‌مرور زمان در بدن شروع به واکنش می‌کرد و باعث تخریب بافت‌های نرم صورت که در مجاورت محل تزریق ژل قرار داشت می‌کرد؛ و همین امر باعث ایجاد التهاب، عفونت و یا ایجاد ناهمواری و پستی و بلندی در چهره بیمار می‌شد. یکی دیگر از خطرات شایع این ژل جابه‌جایی آن بود که مشکلات بسیاری برای بیماران ایجاد می‌کرد.

  • ژل پاژ چیست؟

ژل پاژ یک نوع ژل غیرقابل جذب است که از پلی اکریل آمیرن تشکیل شده است و به دلیل جابجای و ایجاد عفونت‌های بسیار در زیر پوست موجب بروز آسیب‌های فراوانی در بیماران می‌شود و همین امر باعث شده تا در دو دهه گذشته به هیچ عنوان در کشورمان برای حجم دهی تزریق نشود.

  • ژل پاژ معمولاً در چه مناطقی از بدن تزریق می‌شود؟

ژل پاژ در مناطق مختلفی از بدن قابل تزریق است که شامل کلیه نقاط صورت مانند زیر چشم، لب، گونه، پستان‌ها، باسن و نواحی مختلف بدن می‌باشد.

  • مهم‌ترین عوارض تزریق ژل پاژ چیست؟

از عوارض عمده تزریق ژل پاژ عبارتند از جابجایی ژل پاژ، عدم قرنیگی اندام‌ها پس از تزریق، ناهمواری پوست پس از تزریق، التهاب، عفونت، تورم و خوردگی بافت طبیعی پوست است.

 

  • اگر فردی ژل پاژ تزریق کرده باشد باید چه کاری انجام دهد تا دچار مشکل نشود؟

اگر فردی هنوز دچار عارضه خاصی از تزریق ژل پاژ نشده بهتر است هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص که تجربه کافی از تخلیه ژل و شناخت کامل از این ژل را دارد برای تخلیه آن مراجعه کند؛ اما اگر بیمار به دلیل تزریق ژل پاژ دچار آسیب شده باید تحت مراقبت‌های ویژه نسبت به تخلیه آن اقدام کند.

  • پس از تخلیه ژل پاژ چه اقداماتی برای بهبودی هرچه سریع‌تر باید انجام بدهیم؟

بعد از تخلیه این ژل ممکن است بیمار در قسمت‌های که ژل تخلیه شده است دچار عدم قرینگی، شلی و افتادگی پوست، سفتی و فیبروز و وجود گرانول شود و یکی از این راه‌ها برای بهبود شرایط موجود جراحی ترمیمی برای بیمار خواهد بود.

  • با چه روشی می‌توان ژل پاژ را از بدن خارج کرد؟

بهترین روش برای تخلیه ژل پاژ آن است که نزد پزشک متخصص که تجربه کافی و شناخت کافی از این ژل داشته باشد رفته تا و به کمک گاید و هدایت سونوگرافی عمل تخلیه را انجام دهد، که بیشترین حجم تخلیه ژل پاژ کمترین عوارض برای بیمار خواهد داشت.

 

افراد جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه «تزریق و تخلیه ژل» می‌توانند با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایند.

شماره‌های تماس:

02191007050

09127300790

09128060902

 

هم‌چنین شما عزیزان از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

 

 

 

0.0
آخرین ویرایش: چهارشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۶:۵۰
اخبار مشابه:

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس