مدیریت اخبار  

روش‌های ساده برای کاهش تورم پس از جراحی لیپوماتیک

0 نظرات
4914
۱۵-اردیبهشت-۱۳۹۸

روش‌های ساده برای کاهش تورم پس از جراحی لیپوماتیک

پس از هر جراحی زیبایی بیمار به طور معمول به دلیل تغییرات ایجاد شده، دچار تورم و کبودی خواهد شد. در جراحی لیپوماتیک نیز این امر دور از باور نیست که بیمار دچار تورم خواهد شد و بهبودی آن معمولاً بین 2 الی 4 ماه به طول می‌انجامد. معمولاً پزشک متخصص بعد از جراحی دستورالعمل‌های لازم برای کاهش و کنترل تورم را به بیمار ارائه خواهد کرد. رعایت این نکات کمک شایانی به کنترل تورم، کبودی و درد بیمار می‌کند و شرایط جسمی بیمار را رو به بهبودی قرار می‌دهد.

لیپوماتیک جراحی است که برای کاهش و از بین بردن چربی‌های موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگر جراحان حین جراحی از کانولاهای (لوله‌های تخلیه چربی) کوچک استفاده کنند میزان آسیب احتمالی به بافت‌ها کاهش می‌یابد در نتیجه بیمار دچار تورم بسیار اندک خواهد شد. هم‌چنین اگر جراح برای تخلیه چربی و ورود کانولا به منطقه مورد نظر، برش‌های کوچک روی پوست ایجاد کند، بیمار در ناحیه زخم کم‌تر دچار درد و تورم خواهد شد، بنابراین می‌توان گفت میزان تورم پس از جراحی به شدن به تکنیک جراح بستگی دارد. البته بیماران باید بدانند که کنترل بروز تورم 50 درصد به تکنیک جراح و 50 درصد به مراقبت‌هایی که پس از جراحی توسط بیمار باید رعایت شود بستگی دارد بنابراین بیماران قبل از جراحی علاوه براینکه باید یک جراح متخصص و متبحر انتخاب کنند باید خود را نیز برای انجام مراقبت‌های لازم آماده کنند.

دوره نقاهت جراحی لیپوماتیک به عواملی چون سلامتی عمومی بیمار، قابلیت ارتجاعی پوست، سن بیمار، مراقبت‌هایی که پس از جراحی توسط بیمار انجام می‌شود و تکنیک‌های جراح بستگی دارد ولی به‌طور کلی می‌توان گفت جراحی لیپوماتیک دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد و بیمار می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد.

چند روش برای کاهش تورم پس از جراحی لیپوماتیک

 

  1. یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های کم کردن تورم استراحت کافی پس از عمل جراحی لیپوماتیک است؛ زیرا در دوره نقاهت بدن انرژی بیش‌تری برای بازسازی و بهبودی شرایط نیاز دارد، بنابراین بهتر است انرژی خود را با استراحت کردن ذخیره کنید تا روند بهبودی هرچه سریع‌تر طی شود.
  2. استفاده از کمپرس یخ روش بسیار مناسبی در کاهش ورم و التهاب بعد از جراحی زیبایی لیپوماتیک به شمار می‌رود؛ زیرا یخ موجب منقبض شدن رگ‌های خونی می‌شود. به بیماران توصیه می‌شود در 3 الی 7 روز اول پس از جراحی به طور روزانه چندین بار به مدت 20 دقیقه کمپرس یخ را روی قسمت جراحی شده قرار دهند.
  3. پس از عمل‌ جراحی زیبایی لیپوماتیک باید بیمار از گن‎های طبی مخصوصی استفاده کند؛ زیرا این گن‌ها کمک مناسبی به کنترل تورم و کبودی قسمت جراحی شده می‌کند.
  4. پس از جراحی بهتر است، بیمار از غذاهای سبک و ملین استفاده کند تا دچار یبوست نشود و در اجابت مزاج به مشکل بر نخورد.
  5. نوشید آب و آبمیوه طبیعی را فراموش نکنید؛ زیرا مصرف این دسته از مایعات کمک می‌کند تا داروهای بیهوشی سریع‌تر از بدن شما خارج شود.
  6. بدون تجویز پزشک استفاده از دارو به صورت خودسرانه برای بیمار کاملاً ممنوع است.
  7. بیمار 2 الی 3 روز پس از جراحی حتماً برای بررسی شرایط جسمی و نتیجه جراحی باید به پزشک متخصص خود مراجعه کند.
0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
روش‌های ساده برای کاهش تورم پس از جراحی لیپوماتیک

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس