مدیریت اخبار  

راز حفظ تناسب اندام پس از جراحی لیپوساکشن

0 نظرات
1405
۳۱-اردیبهشت-۱۳۹۸

راز حفظ تناسب اندام پس از جراحی لیپوساکشن

همه ما به خوبی می‌دانیم که مراقبت‌های بعد از هر عمل جراحی در نتیجه کار و کاهش خطرات بعد از جراحی تأثیر مؤثری دارد. یکی از نکات مهمی که رعایت آن پس از جراحی لیپوساکشن ما را به هدف موردنظر نزدیک می‌کند "رعایت رژیم غذایی سالم" است البته افراد نباید از مصرف روزانه 8 لیوان آب نیز غافل شوند.

از جمله موارد دیگر که رعایت آن پس از جراحی لیپوساکشن حائز اهمیت است "انجام ورزش منظم" است؛ زیرا داشتن تحرک و انجام ورزش‌های منظم مانع از تجمع مجدد چربی می‌شود. ورزش کردن علاوه بر این که موجب تناسب اندام می‌شود مانع افتادگی و شل شدن پوست نیز می‌گردد.

برخی از مراقبت‌هایی که بعد از پایان جراحی پزشک متخصص به بیمار توصیه می‌کند به شرح زیر است:

  1. بیمار باید به طور منظم آنتی بیوتیک‌ مصرف کند تا دچار عفونت نشود.
  2. محل جراحی باید تمیز نگه‌داشته شود.
  3. بعد از پایان جراحی بیمار باید در رژیم غذای خود تغییراتی ایجاد کند تا دچار تجمع چربی نشود.
  4. بیمار تا 24 ساعت بعد از جراحی نباید رانندگی کند.
  5. باید از گن مخصوص برای فرم دهی به اندام خود استفاده کند.
  6. تا 24 ساعت بعد از جراحی ورزش کردن ممنوع است.
  7. از بلند و جا به جا کردن اشیاء سنگین باید خودداری شود.

بهترین زمان برای شروع ورزش بعد از جراحی لیپوساکشن

برای حفظ اندام بعد از جراحی لیپوساکشن باید به طور مداوم و روزمره ورزش را در برنامه روزانه خود گنجاند. باید به این نکته توجه داشته باشید که انجام جراحی لیپوساکشن بدان معنا نیست که شما دیگر دچار تجمع چربی‌ها در بدن‌تان نخواهید شد؛ زیرا زمانی که چربی‌ها برداشته می‌شوند مجدد می‌توانند در همان منطقه رشد کنند و این بازگشت دوباره چربی‌ها باعث می‌شود تا فرد دچار بیماری‌های قلبی شود.

 

زمان شروع ورزش در بیماران با توجه به حجم جراحی و سن انجام جراحی لیپوساکشن متفاوت است، بنابراین بهتر است در مورد شروع ورزش و زمان آن با پزشک متخصص خود مشورت کنید. به طور میانگین می‌توان گفت که بهتر است بیمار می‌تواند 24 ساعت بعد از جراحی به آرامی فعالیت‌های روزانه خود را شروع کند. برای شروع می‌توان در منزل پیاده‌روی کرد تا فشاری به قسمت جراحی شده وارد نشود. بهتر است زمان زیادی در حالت سرپا و یا نشسته نباشد؛ زیرا ممکن است با کوچک‌ترین فشار بیمار دچار خونریزی در قسمت جراحی شده شود. بیماران می‌توانند 2 ماه پس از جراحی کمی فعالیت‎های یا ورزش‌های سنگین انجام دهند و به سراغ نرمش‌های که نیاز به کشش ندارد بروند و بعد از 5 الی 6 ماه بیمار می‌تواند فعالیت‌های ورزشی و حرفه‌ای خود از سر گیرد.

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
راز حفظ تناسب اندام پس از جراحی لیپوساکشن

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس