مدیریت اخبار  

جوانسازی واژن؛ لیزر یا جراحی؟

0 نظرات
2652
۱۳-آبان-۱۳۹۶

 

جوانسازی واژن؛ لیزر یا جراحی؟

لیزر واژینال که پزشکان از آن به عنوان تنگ کردن واژن بدون عمل جراحی استفاده می‏کنند، برای درمان علائم یائسگی، خشکی واژن، سوزش و دردهای هنگام نزدیکی، درمان بی‌اختیاری ادرار، افتادگی مثانه و واژن  و ... موثر است.

بهترین زمان برای انجام لیزر واژینال سه تا پنج روز پس از اتمام قاعدگی است و فرد پس از انجام لیزر نیاز به مصرف داروی خاصی ندارد.

تفاوت لیزر با جراحی

نتایج تنگ کردن واژن به کمک جراحی و لیزر دائمی و همیشگی نیست و ممکن است به دلیل عدم رعایت مراقبت‌های توصیه شده و یا انجام زایمان طبیعی مجدد واژن به حالت اولیه بازگردد که در هر دو صورت فرد نیاز به ترمیم پیدا می‌کند، بنابراین افراد باید پس از لیزر یا جراحی انتظار معقولی نسبت به نتایج حاصل داشته باشند، اما تفاوت‌های اساسی میان روش لیزر و جراحی وجود دارد. جراحی تکنیکی است که در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت و فرد پس از جراحی باید برای مدت طولانی به استراحت بپردازد، علاوه بر آن جراحی به دلیل بیهوشی و ایجاد برش خطراتی از قبیل عفونت، عدم درمان زخم و ... را به همراه دارد که احتمال بروز این عوارض در لیزر صفر است.

در جراحی پزشک امکان درمان علت را در عمق واژن ندارد و صرفا به صورت سطحی و برداشت بخشی از بافت واژن مساله را برطرف می‌کند، اما لیزر به عمق واژن نفوذ پیدا می‌کند و علت بروز گشادی واژن را دقیق‌تر برطرف می‌کند.

هم‌چنین در جراحی به دلیل برشی که ایجاد می‌شود فرد ممکن است پس از مدتی در انجام زایمان طبیعی دچار مشکل شود، اما این مساله در لیزر معنا ندارد زیرا لیزر به بافت واژن آسیب وارد نمی‌سازد.

#جوانسازی واژن   #لیزر واژینال  #گشادی واژن   #تنگ کردن واژن    #زایمان طبیعی   #جراحی واژن   #افتادگی مثانه  

 

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
جوانسازی واژن؛ لیزر یا جراحی؟

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس