مدیریت اخبار  

جراحی زیبایی شکم چگونه انجام می شود؟

جراحی زیبایی شکم چگونه انجام می شود؟

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم  یکی از عمده ‌ترین اعمال جراحی برای کاستن حجم چربی، پوست قسمت‌های تحتانی و میانه شکم است که عضلات جدار شکم نیز در آن جمع شده و منظم دوخته می‌شود. ابدومینوپلاستی در چهار مرحله برای بیماران انجامم می شود.

مرحله اول - بی هوشی

براینکه بیمار جراحی احساس درد نداشته باشد تحت بی حسی یا بیهوشی کامل قرار می گیرد که انتخاب هر یک از روش ها بر اساس میزان تخلیه چربی، شرایط بیمار و .... انتخاب می شود. افراد باید برای جلوگیری از کاهش قند خون و فشار خون قبل از جراحی حتما یک وعده غذایی کامل مصرف کنند.

مرحله دوم - برش جراحی

در ابدومینوپلاستی پزشک برای تخلیه چربی باید برشی را زیر شکم ایجاد کند که این برش به صورت افقی ایجاد می شود. اگر فردی دچار ضوتس اضافی نیز باشد پزشک برای برداشت پوست باید برش دیگری در اطراف ناف ایجاد کند. ایجاد برش نیازمند دقت و ظرافت بالایی است زیرا باید در چین های طبیعی پوست ایجاد شود زیر در غیر اینصورت آثار نامطلوبی از خود برجای می گذارد.

مرحله سوم - بستن برش‌ها

برای بستن شکاف پزشک ممکن است از روش‌های مختلفی مانند بخیه، چسب پوستی و ... استفاده کند. که انتخاب این روش نیز بر اساس شرایط بیمار و میزان چربی برداشته شده است. اگر فردی قبلا تجربه جراحی باز شکم داشته باشد پزشک برای بستن شکاف از بخیه استفاده می کند که عمدتا این بخیه ها از نوع جذبی است و بیمار نیازی به مراجعه مجدد به کلینیک یا بیمارستان برای کشیدن بخیه ندارد.

مرحله چهارم - ملاحظه نتایج

پس از برداشتن چربی و بستن آن بیمار می تواند تا حدودی نتایج عمل را در خود مشاهده کند برای مثال بیمار متوجه خواهد شد که صاحب یک شکم صاف، سفت و ... شده است. ممکن است پس از جراحی به دلیل چربی تخلیه شده و بیهوشی بیمار نتواند به خوبی راه برود که این امر طبیعی است. پس از رفع علائم بیهوشی بیمار ممکن است احساس درد داشته باشد که این مساله نیز طبیعی است و باید به پزشک اطلاع داده شود. پزشک در این صورت مسکن برای تجویز می کند.

عوارض احتمالی ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی جزو جراحی‌هایی است که اگر توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام شود هیچ عوارض جبران ناپذیری برای فرد به همراه ندارد اما اگر بیمار به کلینیک های دارای مجوز و پزشکان متبحر مراجعه نکند دچار عوارض خطرناکی از جمله  عفونت، خونریزی، ایجاد لخته خون، تورم طولانی مدت، مرگ بافت چربی عمقی پوست، عدم قرنیگی، شل شدن پوست، از هم گسستن زخم ها، آسیب عصب، ترومبوز ورید عمقی و ... می شود. متاسفانه در مواردی جراحی توسط افراد غیر متخصص انجام می شود و بیمار علاوه بر ابتلا به عوارض فوق ممکن است نیازمند انجام جراحی مجدد شود.

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
جراحی زیبایی شکم چگونه انجام می شود؟

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس