مدیریت اخبار  

جراحی بینی برای ورزشکاران چگونه است؟

0 نظرات
2828
۰۹-مرداد-۱۳۹۶

جراحی بینی برای ورزشکاران جراحی محبوبی است ؟ به طور کلی عموم مردم ورزشکاران را طرفداران پر و پا قرصی برای جراحی های  زیبایی نمی دانند.برخی از افراد ورزشکاران حرفه ای و آماتور را کاندید های بهتری برای جراحی های زیبایی می دانند.در نتیجه ی ریسک ثابت آسیب های فیزیکی که به واسطه ی شغلشان به آنها وارد می شود و نیازی که افراد مشهور و ستارگان موفق ورزش برای نگه داشتن ظاهرشان احساس می کنند ، باعث شده است ورزشکاران حرفه ای حضور بیشتری در مطب جراحان پلاستیک داشته باشند.

بیایید نگاه دقیق تری بیاندازیم به این که چرا امروزه جراحی بینی برای ورزشکاران بیشتر شده است یا بیشتر آنها به عمل های جراحی زیبایی روی آورده اند.

جراحی پلاستیک برای ورزشکاران

ورزشکاران آماتور و حرفه ای اغلب یا برای اصلاح آسیب هایی که در حین ورزش به آنها وارد شده است و یا برای بالا بردن توانایی فیزیکی و ورزشی خود جراحی پلاستیک را انتخاب می کنند.در این میان ارتباط هایی را نیز می توان بین ورزش انتخابی ورزشکار و عمل جراحی انتخابی اش پیدا کرد.

جراحی بینی برای ورزشکاران

جراحی بینی برای ورزشکاران یک جراحی پلاستیک بسیار محبوب به حساب می آید. بدیهی است که جراحی بینی در بین ورزشکارانی که به طور منظم آسیب هایی به صورتشان وارد می شود شایع تر است.ورزش هایی که احتمال آسیب به سر و صورت در آنها بیشتر است عبارتند از ورزش های تماسی مانند بسکتبال ،فوتبال ،کیک بوکسینگ ،راگبی ،هاکی،ورزش های رزمی و بوکس.جراحی بینی قطعا بهترین راه حل  جراحی برای هماهنگی مجدد یک بینی است که در طول مسابقه از شکل افتاده است . توصیه های پس از عمل جراحی بینی برای ورزشکاران در قسمت های بعدی آورده شده است .

ورزش هایی که بعد از جراحی بینی باید اجتناب شود

مردم برای تغییر شکل بینی و ظاهر خود تصمیم به جراحی بینی می گیرند .این عمل جراحی اغلب برای بازگرداندن تعادل صورت انجام می شود به عنوان مثال برداشتن یک قوز بینی ناخوشایند یا اصلاح انسداد راه هوای بینی. جراحی بینی یک عمل جراحی بزرگ در نظر گرفته می شود و لازم است که حداقل ۱۰ روز استراحت کرده و به کارهای حساس اهمیت ندهیم.

اثرات فعالیت های ایروبیک بعد از عمل جراحی بینی

پیاده روی روز بعد از عمل جراحی مجاز است. بسیاری از پزشکان بیماران خود را به اندازه ی تحلمشان به راه رفتن ملایم تشویق می کنند زیرا پیاده روی از انعقاد خون بعد از عمل جراحی جلوگیری می کند.دویدن ،آهسته دویدن و هر گونه فعالیت ایروبیک دیگر در هفته ی اول بعد از عمل جراحی ممنوع می باشد. تنفس بیمار ممکن است تا دو الی سه هفته به دلیل تورم بینی مسدود باشد به همین علت تحمل ورزش های  سنگین که فعالیت تنفسی را افزایش می دهد مشکل است.

 

اثرات فعالیت های کششی بعد از عمل جراحی بینی

هر فعالیتی که نیاز به خم شدن بیش از حد داشته باشد در دو هفته ی اول بعد از جراحی بینی ممنوع است.این فعالیت ها شامل لمس کردن نوک انگشتان پا و بلند شدن به حالت دراز نشست برای حداقل برای دو هفته می باشد. بیماران نباید اجسامی با وزن بیش از ۴ کیلو از جمله بچه های کوچک را در این مدت بلند کنند.فشارهایی که از طریق بلند کردن و کشش به بدن وارد می شود می تواند باعث پاره شدن بخیه ها و کاهش سرعت بهبود بشود.فعالیت های جنسی باید محدود شود و فعالیت های هوازی انجام نشود.بهتر است بیماران در هفته ی اول پس از جراحی بینی به صورت جداگانه بخوابند تا از ضربه های تصادفی به سر و صورتشان در هنگام خواب نیز اجتناب شود.

اثرات ورزش بعد از عمل جراحی بینی

حدودا ۶ هفته طول می کشد تا استخوان های بینی التیام پیدا کند .پس از هفته ی اول بیماران احتمالا می توانند فعالیت های ملایم و متوسط خود را از سر بگیرند.از انجام ورزش ها و تمرینات شدید در مدتی که بدن در حال بهبود است باید اجتناب شود این مورد را باید به عنوان یک قانون در ذهن خود داشته باشید.هر نوع ورزشی که احتمال تماس در آن وجود دارد برای مدت ۵ الی ۶ ماه توصیه نمی شود.بیماران عزیر باید از ورزش و هر گونه فعالیتی در زیر نور آفتاب خودداری کنند زیرا هر گونه آفتاب سوختگی می تواند در روند درمان شما مشکل ایجاد کرده و تورم بیشتری ایجاد کند.استفاده از کرم ضد آفتاب برای مواقعی که بیمار زیر نور آفتاب قرار گرفته است ضروری است.

اتوپلاستی برای ورزشکاران

یک روش انتخابی محبوب برای اصلاح گوش های نامتقارن ،بیش از حد برجسته یا بدشکل ، اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش می باشد که  برای مردان ،زنان و کودکان قابل استفاده است .جراحی اتوپلاستی همچنین یک انتخاب متداول برای اصلاح بدشکلی گوش های کسانی که است که در مسابقه های ورزشی آسیب دیده اند.

ورزشکارانی که نیاز به جراحی اصلاحی گوش دارند معمولا بوکسور و کشتی گیر هستند که به علت ضربات منظمی که در طول رقابت به سر و صورتشان وارد می شود گوششان آسیب می بیند.با این حال ورزش های تماسی دیگری که به سربند محافظ نیاز ندارند نیز ممکن است به آسیب های گوش منجر شوند و به جراحی اتوپلاستی نیازداشته باشند.

بوکسورها و کشتی گیر ها معمولا اتوپلاستی را برای اصلاح گوش های آسیب دیده ی خود که اصطلاحا به آن “گوش گل کلمی” می گویند انتخاب می کنند. این نام به این دلیل انتخاب شده است که بافت گوش در اثر ضربه شبیه گل کلم می شود. گوش گل کلمی در اثر آسیب های بسیار سخت و مکرر به گوش ایجاد می شود که حاصل از لخته شدن خون در گوش است .اگر  ورزشکاران نسبت به درمان گوش های خود اقدام نکنند ممکن است به اتوپلاستی نیاز باشد تا به وسیله ی آن بافت های آسیب دیده ای که در اثر ضربات به وجود آمده است  اصلاح شود.

یکی از موارد گزارش شده از گوش های کلمی در مسابقه ی بوکس سال ۲۰۰۸ بین کیمبو اسلایس و جیمز تامسون اتفاق افتاد که در آن تامسون متحمل ضربه ی محکمی بر یکی از گوش هایش شد. و مشهور ترین مثال از ورزشکاران بوکس که تحت جراحی اتوپلاستی قرار گرفته است مسلما اواندر هولی فیلد بوده است که مایک تیسون در یک اقدام ناجوانمردانه در سال ۱۹۹۷ گوش او را با دندان گاز گرفت!

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
جراحی بینی برای ورزشکاران

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس