مدیریت اخبار  

بهترین روش شستشو بعد از پیوند مو

0 نظرات
1358
۱۸-فروردین-۱۳۹۸

بهترین روش شستشو بعد از پیوند مو 

روش‌های کاشت موی طبیعی امروزه پیشرفت‌ بسیاری داشته است به گونه‌ای که  دیگر از درد، خونریزی و دوران نقاهت طولانی مدت خبری نیست. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که شما با هر روشی کاشت مو طبیعی انجام دهید باید نکات قبل و بعد جراحی را به خوبی رعایت کنید تا نتیجه دلخواه از عمل پیوند مو حاصل شود. پزشکان و متخصصان بعد از انجام  پیوند مو دستورات و نکاتی را توصیه خواهند کرد که همه نکات گفته شده در بهتر شدن نتیجه پیوند، بسیار موثر است. یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از عمل کاشت مو "نحوه صحیح شست و شوی موها" می‌باشد. موهایی که تازه کاشت شده‌اند بسیار ضعیف و آسیب‌پذیرهستند بنابراین نیاز به مراقبت‌های بیش‌تری دارند. بیماران باید به این نکته توجه داشته باشند به دلیل استفاده از داروهای موضعی روی پوست سر ممکن است پوست چرب و  دلمه‌های خونی ایجاد شود  بنابراین اگر پوست سر تمیز شست و شو نشود احتمال بروز عفونت، التهاب و خارش افزایش می‌یابد  که این امر باعث صدمه دیدن موهای تازه کاشته شده و قسمت اهدا کننده مو می‌شود.

چگونه سر خود را بعد از کاشت مو بشویم ؟

  1. بهتر است در 2 الی 3 روز اول بعد از جراحی به پوست سر خود استراحت بدهید و به هیچ عنوان فشاری به سر خود وارد نکنید . 
  2. برای شستشوی سر خود بهتر است از یک اسپری استفاده کنید تا آب با ضربه و فشار به موهای تازه کاشته شده آسیبی وارد نکند .
  3. اصلا نباید به قسمت کاشته شده دست بزنید، پس بهتر است برای تمیز کردن پوست سرتان از یک اسفنج نرم استفاده کنید .
  4. برای شست و شوی سر خود از یک شامپوی ملایم که فاقد مواد شیمیایی باشد استفاده کنید، معمولا پزشکان و متخصصان شامپو بچه را توصیه می کنند.
  5. برای پاک کردن دلمه و پوسته‌های از سر خود به هیچ عنوان از ناخن یا یک شی تیز استفاده نکنید.آب اسپری شده  کم کم دلمه‌ها را نرم کرده و به کمک اسفنج می‌توان آن‌ها را پاک کرد.
  6. مناسب‌ترین روش خشک کردن سر بعد از استحمام استفاده از سشوار با باد ملایم بوده به هیچ عنوان از حوله برای خشک کردن سرخود استفاده نکنید .


طریقه صحیح شستشو بعد از کاشت مو

 

بهتر است شامپو را داخل مخزن اسپری ریخته و بعد با آب مخلوط کرده و سپس آن را به سر خود اسپری کنید و یا شامپو را در ظرف جدا با آب مخلوط کنید و سپس کف حاصله از آن را به سر خود بزنید این کار باید به آرامی انجام شود تا هیچ صدمه‌ای به موهای کاشته شده وارد نکند. به یاد داشته باشید که برای شستشو سر نباید به طور مستقیم زیر دوش آب قرار بگیرد و از ریختن آب داغ به سر خود خودداری کنید. دمای آب باید بهتر است از آب ولرم برای شستشوی سر خود استفاده کنید. 

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
بهترین روش شستشو بعد از پیوند مو

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس