با جای "زخم" و "بخیه" خداحافظی کنید!

برخی افراد به دنبال جراحت یا عمل جراحی مدت‌هاست از جای زخم یا بخیه رنج می‌برند. در برخی افراد جای زخم یا بخیه روی پوست صورت اثر خود را باقی گذاشته است که این امر زیبایی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ورود دستگاه‌های لیزر جای تمامی زخم‌ها و بخیه‌ها حتی آنهایی که مدت‌هاست از عمر آنها می‌گذرد، قابل درمان است.

از بین بردن جای زخم یا بخیه به کمک لیزر نیازمند تابش درجه بالایی از لیزر است به همین دلیل فرد ممکن است احساس ناخوشایندی هنگام لیزر داشته باشد، برای همین پزشک قبل از لیزر به کمک بی‌حس کننده‌های موضعی یا ابزارآلات خنک کننده دمای پوست را کاهش می‌دهد و سپس لیزر را انجام می‌دهد.

خنک کردن پوست قبل از لیزر علاوه بر کاهش احساس درد و ناراحتی طی لیزر موجب کاهش احتمال تورم، التهاب، سوزش و ناراحتی‌های پس از لیزر می‌شود. البته ممکن است فرد پس از لیزر دچار تغییرات پوستی از جمله علائمی شبیه آفتاب سوختگی شود، اما تمام این علائم گذراست و در مدت کوتاهی بهبود می‌یابد.

به دلیل اینکه برای دستگاه‌های لیزر سلول‌های هدف تعریف شده و پزشک از اشعه در ناحیه مورد نظر استفاده می‌کند، احتمال تغییر رنگ پوست بسیار اندک است، بنابراین افراد بدون نگرانی و دغدغه می‌توانند برای انجام لیزر جهت رفع جای زخم و بخیه اقدام کنند. از آنجایی که لیزر کلاژن‌سازی پوست را نیز تحریک می‌کند استفاده از آن علاوه بر رفع اسکارهای پوستی موجب صاف و شفاف‌تر شدن پوست می‌شود.

نتایج و تعداد جلسات لیزر بر اساس محل اسکار (جای زخم و بخیه)، شدت و عمق، علت بروز، مدت زمان ایجاد شده روی پوست و ... بسیار متفاوت است، برای مثال درمان جای زخم یا بخیه بسیار با درمان جای سوختگی متفاوت است و فرد برای درمان سوختگی علاوه بر هزینه و وقت بیشتر باید انتظار معقولانه‌تری نسبت به رفع جای زخم داشته باشد.

#جای زخم  #جای بخیه  #اسکار  #سوختگی   #لیزر   #پوست صاف   #اشعه لیزر   #کلاژن‌سازی پوست  #کلینیک زیبایی  #بهبود زخم

با جای "زخم" و "بخیه" خداحافظی کنید!