مدیریت اخبار  

15 نکته طلایی که بعد از جراحی پستان باید رعایت کنید

0 نظرات
887
۲۰-آذر-۱۳۹۷

15 نکته طلایی که بعد از جراحی پستان باید رعایت کنید

امروزه بسیاری از زنان به منظور برجسته‌سازی پستان، افزایش سایز، اصلاح فرم و حالت، اصلاح افتادگی و شل شدگی پستان و ... اقدام به جراحی پستان می‌کنند. که در این جراحی‌ها پزشک بر اساس نیاز و شرایط جسمی بیمار تزریق چربی، تزریق ژل، کارگذاری پروتز، لیفت و ... را توصیه می‌کند. انتخاب روش مناسب در نتیجه جراحی تأثیربسزایی دارد اما اگر بیمار مراقبت‌های پس از جراحی را به‌خوبی انجام ندهد نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود بنابراین جراحان تأکید می‌کنند بیماران پس از جراحی مراقبت‌های زیر را به خوبی رعایت کنند.

-بیمار بعد از جراحی به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی ممکن است دچار حالت تهوع شود که این امر کاملاً طبیعی است و تا زمانی که زیر نظر پزشک در مرکز جراحی هستید، نیاز به نگرانی نسیت.

-بعد از هوشیاری نوشیدن آب و مایعات به مقدار فراوان توصیه می‌شود 

-معمولا پزشک جراح به بیمار توصیه می‌کند تا 2روز بعد از جراحی از غذاهای مقوی و سبک مانند سوپ، آش، آب کرفس، آب میوه‌های طبیعی مانند آب پرتغال و اناناس استفاده کند. هم‌چنین توصیه می‌شود بیمار مصرف ویتامین C را فراموش نکند و از مصرف غذاهای چرب، نفاخ و ادویه‌ دار به شدت خودداری کند. 

-تأکید می‌شود بیمار از مصرف داروها به صورت خودسرانه خودداری کند اما مصرف داروهای انعقادی خون مانند آسپرین با تجویز پزشک مانعی ندارد.

-توصیه می‌شود  هنگام سرفه و عطسه کردن جلوی دهان خود را نگیرید زیرا باعث وارد شدن فشار زیاد در پستان می‌شود.

-بیماران باید برای فرم دهی به پستان‌ها با تجویز پزشک از گن‌های طبی استفاده کنند. بیماران بهتر است بعد از جراحی، زمان و طریقه بستن گن را از پزشک سوال کنند. توصیه می‌شود گن به مدت 2 ماه استفاده شود.

-در ماه اول بعد از جراحی استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکی به دلیل کم کردن اکسیژن خون و تأخیر بهبود زخم  ممنوع است.

-بیماران بهتر است در هفته اول بعد از جراحی در منزل به استراحت بپردازند و از بلند کردن وسیله سنگین خودداری کنند اما بعد از این مدت می‌توانند به آرامی فعالیت خود را در منزل آغاز کنند.

-در هنگام خوابیدن باید از 2بالشت استفاد شود و سر در زاویه 40 درجه قرار بگیرد تا بر روی سینه‌ها فشار وارد نشود.

-بیمار می‌تواند با اجازه پزشک جراح خود پس از بازگشت به منزل استحمام کند و محل بخیه‌ها را با مواد شوینده که پزشک تجویز کرده تمیز کند و برای خشک کردن محل بخیه‌ها از باد ملایم سشوار استفاده کند.

-بهتراست در ماه اول از انجام ورزش‌های کششی و سنگین خودداری شود.

-ممکن است بعد از جراحی بیمار کمی در اطراف پستان دچارخونمردگی یا کبودی شوید که اصلا جای  نگرانی ندارد؛ زیرا پس از 3الی 7 روز به طور کامل از بین خواهد رفت. اگر این مشکل ادامه دار شد بهتر است با پزشک جراح مشورت شود.

-ممکن است پزشک جراح  برای جلوگیری از عفونت آنتی‌بیوتیک، برای  تحمل درد مُسکن و برای شستشوی بخیه‌ها  سِرم شستشو تجویز کند، که بهتر است این داروها در زمان ذکر شده استفاده شود.

-در هفته اول  بعد از جراحی باید از گرفتن حمام آفتاب و سولار برای تغییر رنگ پوست پرهیز شود و بدون اجازه پزشک متخصص  از رفتن به استخر و سونا خودداری شود. 

-معمولا به بیماران توصیه می‌شود که تا 10 روز اول بعد از جراحی بهتر است از رانندگی کردن خودداری کنند.

افراد جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه «جراحی پستان» می‌توانند با شماره‌های زیر تماس حاصل

فرمایند .

شماره‌های تماس :

26761832-021

09217005356

09217005358

 

هم‌چنین شما عزیزان از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام می‌توانید اطلاعات بیشتری در این

 

زمینه کسب کنید.

 

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
15 نکته طلایی که بعد از جراحی پستان باید رعایت کنید

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس