مدیریت اخبار  

رژیم غذایی صحیح و مناسب بعد از عمل لیپوساکشن

0 نظرات
1352
۳۰-اردیبهشت-۱۳۹۸

 رژیم غذایی صحیح و مناسب بعد از عمل لیپوساکشن

جراحی لیپوساکشن یک عمل جراحی زیبایی محسوب می‌شود که می‌توان به کمک آن چربی‌های اضافه که نسبت به ورزش و انواع رژیم‌های غذایی مقاوم هستند را از قسمت‌های مختلف بدن خارج کرد و به اندام دلخواه دست یافت. بیمار بعد از جراحی زیبایی و رسیدن به اندام دلخواه خود باید از رژیم غذایی مناسبی بهره‌مند شود تا بدن بیمار بهبود کامل خود را بعد از جراحی بازیابد. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای نگه‌داری اندام زیبای خود بعد از جراحی باید رژیم غذایی مناسب را در پیش بگیرید.

بخور و نخورهای بعد از لیپوساکشن

 

  • پزشکان و متخصصان به بیماران خود توصیه می‌کنند که از نوشیدن روزانه 8 لیوان آب غافل نشوند؛ زیرا با مصرف آب بدن شما متابولیسم طبیعی خواهد داشت و این امر کمک شایانی در کنترل گرسنگی و هضم بهتر غذا می‌کند.
  • باید در برنامه غذایی خود حتماً از زینک و روی استفاده کنید؛ زیرا مصرف زینک باعث می‌شود تا سیستم ایمنی بدن شما بالا رود و برای رشد سلول‌ها در بدن بسیار مناسب است. روی نیز کمک می‌کند تا بعد از جراحی بدن شروع به ترمیم خود کند. پس بهتر است بعد از جراحی حتماً از کدو تنبل، کدو و دانه‌های کنجد که منبع غنی زینک و روی هستند، استفاده کنید.
  • زمانی که شما از کربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنید کمک شایانی به بازیابی توان بدن و بهبودی سریع شرایط جسمی خود پس از جراحی لیپوساکشن می‌کنید. کربوهیدرات‌ها می‌توانند در بدن شما از شکسته شدن تارهای عضلانی جلوگیری ‌کنند. بهترین کربوهیدرات‌های طبیعی را می‌توانید از غلات کامل، حبوبات، جو دو سر و برنج به دست آورد.
  • ممکن است بیمار بعد از جراحی دچار یبوست شود و همین امر باعث آسیب رساندن به قسمت جراحی شده و یا محل جراحی می‌کند. برای تأمین فیبر بدن خود بهتر است از غلات، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید. غذاهایی که حاوی فیبر هستند کمک می‌کنند تا هضم غذا به خوبی انجام شود و از یبوست جلوگیری می‌کند.
  • پروتئین‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر حیاتی برای بدن شما هستند؛ زیرا پروتئین‌ها در بدن شروع به ترمیم زخم‌ها می‌کنند و باعث می‌شوند تا شما دروان نقاهت را در کوتاه‌ترین زمان به پایان برسانید. بیش‌ترین پروتئین را می‌توان از گوشت گوسفند، تخم مرغ و لبنیات جذب بدن کرد البته باید از لبنیات کم چرب استفاده کنید.
  • غذاهای دریایی به دلیل داشتن ویتامین B بهترین نوع تغذیه برای تسریع روند ترمیم بافت‌های آسیب دیده بدن به شمار می‌آید.
  • پزشکان و متخصصان برای تقویت بدن و افزایش توان ترمیم بافت‌ها در بدن برای بیمار ویتامین تجویز می‌کنند، ولی این بدان معنا نیست که دیگر شما در برنامه غذایی خود از ویتامین‌ها استفاده نکنید. ویتامین‌های A، C، D، E و K کمک می‌کنند تا زخم‌ها هر چه سریع‌تر بهبودی کامل یابند و از لخته شدن خود جلوگیری شود.
  • حتماً از چربی‌های سالم مانند روغن زیتون، غذاهای حاوی اسید چرب امگا ۳، دانه‌ها و مغزیجات در رژیم غذای خود استفاده کنید.
  • خوردن غذاهای شور 5 الی 6 ماه بعد از جراحی ممنوع است؛ زیرا مصرف بالای نمک باعث می‌شود شما دچار التهاب و تورم بدن شوید.
  • مصرف غذاهای شیرین موجب می‌شود تا شما دچار افزایش وزن شدید شوید.
  • شما باید از خوردن غذاهای آماده و فرآوری شده اجتناب کنید.
0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
رژیم غذایی صحیح و مناسب بعد از عمل لیپوساکشن

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس