2087
۲۸-شهریور-۱۳۹۶

با ایمن‌ترین روش جراحی کوچک کردن سینه بیشتر آشنا شوید

چه افرادی کاندید مناسبی برای جراحی کوچک کردن سینه هستند؟

زنان که دچار بزرگی بیش از حد سینه هستند به گونه‌ای که به دلیل بزرگی سینه دچار کمر و گردن درد شده‌اند کاندید مناسبی برای جراحی کوچک کردن سینه هستند اما در مواردی زنان پس از دورا شیردهی به دلیل بزرگ و شل شدن سینه نسبت به این جراحی اقدام می‌کنند.

کوچک کردن سینه چگونه انجام می‌شود؟

کوچک کردن سینه از طریق ایجاد برش انجام می‌شود که گاه به دلیل اندازه سینه این برش‌ها بزرگ و گاهی کوچک است که البته باید گفت جای زخم و بخیه در این جراحی روی پوست باقی نمی‌ماند که البته این مساله به شدت به تکنیک جراحی وابسته است.

آیا کوچک کردن سینه اختلالی در عملکرد غدد شیردهی ایجاد می‌کند؟

این جراحی در زمان بارداری و شیردهی انجام نمی‌شود اما بعد از این دوران مانعی برای انجام جراحی کوچک کردن سینه وجود ندارد و این امر تداخلی در عملکرد غدد شیردهی آنها ایجاد نخواهد کرد.

آیا جراحی کوچک کردن سینه تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود؟

جراحی کوچک کردن سینه تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود و این امر خطری را برای افراد به همراه ندارد.

آیا این جراحی با عوارض همراه است؟

ممکن است بعد از جراحی سینه دچار تورم، خونمردگی، التهاب و ... شود که این عوارض گذراست. البته باید گفت افرادی که طی جراحی دچار خونریزی شوند بعد از جراحی نیز برای گردش بهتر خون ممکن است نیاز به تزریق خون داشته باشند.

پس از جراحی چه مراقبت‌های باید انجام شود؟

به افراد توصیه می‌شود به مدت 14 روز از انجام کارهای سنگین به شدت خودداری کنند اما برای بهتر شدن گردش خون به صورت آهسته پیاده‌رویی سبک داشته باشند در واقع هر چه گردش خون مناسب‌تر باشد نتیجه حاصل از عمل نیز بهتر خواهد شد.

آیا جراحی کوچک کردن سینه دردناک است؟

پس از جراحی فرد احساس درد خواهد کرد اما درد بسیار شدید و آزار دهنده نیست هم‌چنین ممکن است فرد احساس سفتی در ناحیه سینه و سنگینی داشته باشد که این امر نیز موقتی است.