لیزر مونالیزا تاچ راهی برای رفع سوزش و خارش واژن Mona Lisa Laser is a way to relieve irritation and vaginal itching

لیزر مونالیزا تاچ راهی برای رفع سوزش و خارش واژن

اکثر زنان در دوران یائسگی دچار علائمی از جمله گُرگرفتگی، تعریق، خارش، سوزش و خشکی واژن می‌شوند که این علائم بر کیفیت زندگی آنها تاثیر سوء می‌گذارد و منجر به آزار و اذیت زنان یائسه می‌شود. از آنجایی که علائم فوق در بیماری عفونت داخلی واژن نیز بروز می‌یابد بنابراین ضروریست زنان با مشاهده علائم سریعا برای بررسی و تشخیص علت به پزشک مراجعه کنند.

علل خارش و سوزش واژن

خارش، سوزش و احساس تحریک پوستی در واژن می تواند دلایل مختلفی  از جمله  عفونت باکتریایی واژن، عفونت‌های انتقالی از راه جنسی، عفونت قارچی واژن، یائسگی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و تحریک‌پذیر و بیماری لگن پلان داشته باشد.

عفونت باکتریایی واژن:عفونت باکتریایی واژن به دنبال ایجاد عدم تعادل در باکتری‌های واژن بروز می‌یابد. هنگامی که خشکی واژن به دلیل ابتلای زنان به عفونت باکتریایی باشد علاوه بر علائم فوق، علائم دیگری مانند ترشح چرک و بوی بد واژن نیز بروز می‌یابد.

عفونت‌های انتقالی از راه جنسی: بسیاری از بیماری‌های عفون مانند کلامیدیا، زگیل تناسلی، تریکوموناس واژینالیس که از طریق مقاربت افراد را درگیر می‌کند، می‌تواند باعث بروز خارش و سوزش واژن شود.

عفونت قارچی واژن: این نوع عفونت زمانی بروز می‌یابد که نوعی قارچ بیش از حد در واژن رشد پیدا کند. بارداری، رابطه جنسی، مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک، ضعف سیستم ایمنی بدن موجب بروز عفونت قارچی واژن می‌شود. این نوع عفونت علاوه بر سوزش و خارش واژن موجب ترشح ماده غلیظ و سفید رنگ از واژن می‌شود و تقریبا از هر سه خانم یک نفر در طول زندگی خود این عفونت را تجربه می‌کند.

یائسگی: یائسگی و نزدیک شدن به دوران یائسگی موجب کاهش ترشح هورمون استروژن و رطوب جداره واژن می‌شود که این امر موجب نازک شدن، سوزش و خارش واژن می‌شود. کاهش رطوبت و سطح ترشح هورمون استروژن در رابطه جنسی زنان نیز تاثیر سوء می‌گذارد و موجب احساس درد شدید هنگام مقاربت می‌شود.

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی وحساسیت‌زا: برخی زنان به دنبال مصرف کرم‌های واژینال، دستمال توالت، پدهای بهداشتی، کاندوم، ژل بهداشتی و بسیاری از محصولات حاوی مواد شیمیایی دچار تجریک واژن و خارش می‌شوند.

بیماری لیکن پلان: این بیماری موجب بروز لکه‌های سفید روی واژن می‌شود و این امر فرد را در معرض خشکی واژن قرار می‌دهد.

درمان خارش واژن

بنا به علت بروز بیماری راه درمان نیز متفاوت است برای مثال عفونت قارچی واژن با مصرف داروهای ضد قارچی، یائسگی با تجویز داروهای حاوی استروژن، عفونت‌های منتقله از راه مقاربت با مصرف آنتی بیوتیک و ... درمان می‌شود. اما به طور کلی لیزر مونالیزا تاچ یکی از ایمن‌ترین و کم‌خطرترین راه درمان خارش است که علاوه بر بهبود علائم موجب برطرف شدن علت بیماری نیز می‌شود. استفاده از لیزر مونالیزا تاچ علاوه بر بهبود درمانی موجب افزایش خون‌رسانی به واژن، تحریک سلول‌سازی و کلاژن‌سازی می‌شود در واقع شادابی و نشاط را به واژن بازمی‌گرداند.

#مونالیزا تاچ   #خشکی واژن   #سوزش واژن   #خونرسانی به واژن   #کلاژن‌سازی     #آنتی بیوتیک    # هورمون استروژن

بدون نظر

نشانی پست الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد.