مدیریت اخبار  

پرمصرف‌ترین دارو در ایران

0 نظرات
2416
۲۵-مرداد-۱۳۹۵

قرص آسپرین (آ.اس.آ ۸۰ میلی‌گرمی) بالاترین میزان فروش عددی دارو را در سال ۹۴ در ایران به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمارنامه دارویی سال ۹۴ ایران که سازمان غذا و دارو منتشر کرده قرص آ.اس.آ با تقریبا یک میلیارد و سیصد و سی میلیون عدد بالاترین میزان فروش را در بازار دارویی ایران کسب کرده است که ارزش آن حدود ۵۹۰ میلیارد ریال است.

آمارنامه دارویی ایران که در فواصل زمانی معین منتشر می‌شود امسال با تاخیری چند ماهه ارائه شد.

با اینکه سامانه TTAC سازمان غذا و دارو خود سندی متقن برای جمع‌آوری آمار روزانه است ولی همچنان طبق روال گذشته شرکت‌های توزیع دارو طبق برنامه و درخواست سازمان غذا و دارو میزان فروش عددی و ریالی و موجودی انبار خود را اعلام می‌کنند.

متفورمین (داروی قند) و رانیتدین (داروی معده) با فروش سالانه بیش از یک میلیارد و دویست میلیون عدد پس از آسپرین در رده‌های دوم و سوم بازار دارویی قرار دارند.

قرص سرماخوردگی بزرگسالان با حدود یک میلیارد قرص در رتبه پنجم داروهای پرمصرف در ایران است.

در میان داروهای وارداتی، وارفارین (داروی رقیق‌کننده خون) بالاترین فروش را به خود اختصاص داده است.

در بین آنتی‌بیوتیک‌ها، آموکسی‌سیلین پرمصرف‌ترین با بیش از هشتصد و پنجاه میلیون کپسول و سفیکسیم با حدود ۱۴۰ میلیون قرص پرمصرف‌ترین آنتی‌بیوتیک‌ها در ایران هستند.

بر اساس آمارنامه دارویی سال ۹۴ میزان کل فروش در بازار دارویی ایران، نزدیک به ۳۶ میلیارد عدد به ارزش بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

آمارنامه دارویی ایران که از سال ۱۳۶۳ منتشر می‌شود، یکی از منابع استراتژیک برنامه‌ریزی شرکت‌های تولیدی و وارد کننده در ایران است.

0.0
آخرین ویرایش: شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۰۳
اخبار مشابه:
آب سرد آسیب به کبد عوارض بوتاکس لیپوساکشن

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس