مدیریت اخبار  

نکات قبل و بعد از جراحی بینی

0 نظرات
1340
۲۰-خرداد-۱۳۹۷

نکات قبل و بعد از جراحی بینی

 جراحی بینی

به نوعی ازعمل که برای تغییر ظاهر وعیوب بینی انجام می‌شود جراحی زیبایی بینی می گویند و نتیجه این جراحی دائمی و بدون بازگشت است. مناسب‌ترین زمان برای عمل جراحی زیبایی بعد از اتمام سن بلوغ است.

چگونگی انجام جراحی

قبل از شروع عمل جراحی، بیمار باید پزشک را در جریان بیماری‌های خود و داروهایی که طی چند سال اخیر استفاده کرده است، بگذارد و حداقل 2هفته قبل از عمل از مصرف قرص‌هایی مانند آسپرین، ضد درد و التهاب و داروهای انعقاد خون خودداری کند. جراح متخصص گوش و حلق بینی یا جراح پلاستیک با ایجاد برش ظریف در داخل بینی دسترسی خود را به استخوان و غضروف فراهم می کند و بعد از رفع عیوب، پوست و بافت بینی را  روی ساختار جدید قرار می‌دهد. در برخی موارد ممکن است برای بیمار پیوند استخوان که از همان استخوان بینی ویا پرکنند مصنوعی استاندارد و مناسب است، استفاده شود در این موارد باید در مرحله پایانی بینی آتل شود که جراح پس از آتل، جراحی را پایان می‌دهد.

انتخاب نوع جراحی، بیهوشی (موضعی یا کامل) و ... بر اساس معاینه و بررسی شرایط بیمار در جلسه مشاوره که قبل از جراحی برگزار می‌شود، تعیین می‌گردد. معمولا جراحی زیبایی بینی در بیمارستان و یا کلینیک انجام می‌شود و بیمار نیاز به بستری ندارد. بیمار بعد از 4ساعت بعد از عمل می‌تواند مرخص شود. نتیجه کار بعد از 2هفته قابل رویت بوده و با گذشت 6 الی 3 ماه بسته به نوع عمل، بینی شکل ثابت خود را بدست می‌اورد.

بعد از جراحی

با توجه به شرایط پوستی و نوع عمل ممکن است کمی صورت ونواحی اطراف چشم و بینی حدودا  7الی 10 روز کبود و متورم شود. که معمولا برای جلوگیری از این عوارض پزشک کمپرس سرد و برای جلوگیری از دردهای احتمالی مُسکن تجویز می کند. به بیماران توصیه می‌شود پس از جراحی زیبایی بینی تا 2هفته از ورزش‌های سنگین، صحبت و خنده‌های بلند و طولانی مدت دوری کنند و به مدت 3ماه از نور مستقیم آفتاب و 1ماه از شنا کردن، اجتناب کنند.

مزایای جراحی بینی

اولین برداشت که از جراحی بینی به ذهنمان خطور می کند تغییر درشکل و ظاهر بینی است. برخی افراد احساس می‌کنند بینی آنها هم‌خوانی مناسبی با صورتشان ندارد و با کمی تغییر ظاهری زیبا‌تر خواهند داشت اما باید گفت این جراحی فقط برای زیبای به کار نمی رود، بلکه ممکن است جراحی بینی برای رفع عیوبی چون قوز و شکستگی بینی که تنفس بیمار را دچار مشکل کرده و یا مشکل پلیپ بینی که با ترشح های چرکی به اعضای دیگر بدن صدمه وارده می‌کند، انجام شود.

مشکلات احتمالی جراحی

خونریزی و بد فرم بودن، حساسیت‌های پوستی به مواد کاربردی، انسداد و گرفتگی بینی ناشی از تورم ، عوارض بیهوشی  و ... از جمله عوارض این جراحی زیبایی است که افراد می‌توانند با انتخاب پزشک متبحر و شرکت در جلسه مشاوره از بروز این عوارض پیشگیری کنند.

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
نکات قبل و بعد از جراحی بینی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس