مدیریت اخبار  

مردان نگران طاسی نباشند

0 نظرات
1853
۲۶-آذر-۱۳۹۶

مردان نگران طاسی نباشند

اکثر مردان ریزش مو و درجه ای از طاسی ژنتیکی را پس از ۵۰ سالگی تجربه می کنند. متاسفانه ۳۰ درصد زنان نیز الگوی ریزش موی مردانه را تجربه می کنند. ریزش مو با الگوی مردانه در زنان ابتدا به صورت نازک شدن تار مو خود را نشان می دهد. سرعت ریزش مو در زنان بسیار کم تر از آقایان است اما بارداری، شیردهی و یائسگی می تواند میزان ریزش مو را افزایش دهد. البته تغییرات فصل و هورمون نیز در ریزش موق زنان تاثیر بسزایی دارد که این امر در زنان بیش از مردان است.

اکثر مردان دچار ریزش موی ناحیه بالای پیشانی یا جلوی سر می شوند که به نوع از ریزش مو 《آلوپسی آندروژنتیک》 گفته می شود در واقع هورمون مردانه DHT یا دی هیدروتستوسترون روی فولیکوهای مو تاثیر می گذارد و موجب ریزش آن می شود علاوه بر آن این هورمون باعث می شود فولیکول ها موهایی کوتاه و نازک را تولید کنند که در نهایت تداوم این چرخه تاثیر فرد دچار طاسی و از دست رفتن موها می شود.

تشخیص آلوپسی آندروژنتیک

تشخیص آلوپسی آندروژنتیک در مردان امری ساده است به گونه ای که پزشک با نگاه به الگوی ریزش مو و ضخامت موها متوجه آن می شود در واقع اگر مردان دچار از دست رفتن موهای قسمت جلوی سر شده باشند و سایر موها بسیار نازک باشد پزشک متوجه این امر یعنی آلوپسی آندروژنتیک خواهد شد.

روش های درمان طاسی

به طور کلی مردان می توانند به کمک مصرف داروهای موثر موجب تقویت رویش مو شوند و یا برای ترمیم جراحی انجام دهند.

درمان های دارویی

در این مرحله پزشک مصرف داروی خوراکی فیناستراید(پروپسیا) یا محلول موضعی مینوکسیدیل را تجویز می کند.

درمان به روش جراحی 

در این مرحله پزشک براساس حجم موهای از دست رفته روش های FIT، FUT و یا روش ترکیبی را انتخاب می کند در واقع پزشک به صورت نواری، تک رشته ای و یا ترکیب هر دو روش پیوند را انجام می دهد.

پزشکان در پیوند موهای مورد نیاز را از بانک مو یا قسمتی از سر که دارای حجم مناسبی از مو است برداشت می کند.

قبل از جراحی

مهم ترین اقدام قبل از جراحی انجام مشاوره توسط پرشک متخصص و تشخیص علت ریزش مو است که در مرحله بیمار یا مراجعه کننده باید با انجام یکسری آزمایش های ضروری پزشک را از وضعیت سلامت خود آگاه سازد.

#ریزش مو   # طاسی سر  #پیوند مو   #کاشت مو  #آلوپسی آندروژنتیک  #هورمون های مردانه   #ریزش موی مردانه

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
مردان نگران طاسی نباشند

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس