مدیریت اخبار  

مراقبت‌ از مو پس از کاشت به روش FIT

0 نظرات
976
۲۲-مرداد-۱۳۹۷

مراقبت‌  از مو پس از کاشت به روش FIT

به افرادی که کاندید کاشت مو به روش FIT می شوند توصیه می گردد بلافاصله پس از کاشت و بازگشت به منزل از کمپرس یخ روی پانسمان موجود در منطقه کاشت مو استفاده کنند که توصیه مب شود هر یک ساعت یک بار حدود 20 دقیقه برای پیشگری از تورم و خونریزی از کمپرس یخ استفاده شود.

پس از گذشت یک روز یا 24 ساعت از جراحی، بیمار باید بررسی محل پیوند مو به کلینیک مراجعه کند. به افرادی که به روش FIT کاشت مو انجام می دهند توصیه می شود برای بهبودی هر چه سریع تر محل برداشت مو به مدت یک هفته پس از جراحی با حوله ای تمیز محل کاشت را مرطوب نگه دارند. هم چنین تاکید می شود برای جلوگیری از ایجاد جوش و زخم در محل برداشت به مدت 2 هفته پس از جراحی سر را بیش از اندازه بالا نگه دارد بنابراین توصیه می شود هنگام خواب از بالشت U استفاده کنند.

بیمار بلافاصله بعد از کاشت مو می تواند به منزل بازگردد البته توصیه می شود بیمار به مدت 3 الی 5 روز برای جلوگیری از خونریزی، عفونت و ریزش موهای کاشت شده در منزل استراحت کند و هنگام استراحت به صورت نیمه نشسته باشد به صورتی که بیمار از دو بالشت برای نگه داشتن سر استفاده و از انجام کارهای سنگین به شدت خودداری کند و از وارد کردن فشار و یا انجام حتی کارهای ساده مانند خم شدن برای بستن بند کفش به شدت اجتناب کند زیرا وارد شدن فشار و یا خم شدن بیش از حد موجب خونریزی و احتمال پس زدن پیوند را در پی دارد.

هم چنین به بیماران توصیه می شود پس از کاشت مو از ایستان دهای طولانی مدت، انجام ورزش های سنگین و تمام فعالیت هایی که موجب افزایش جریان خون می شود به مدت 2 هفته خودداری کند. علاوه بر این بیماران پس از جراحی نباید غذاهای حاوی ادیه مصرف و یا به مکان های که آلرژی زا است مراجعه کند زیرا سرفه در این بیماران مناسب نیست.

بیماران پس از کشات مو باید بهداشت فردی را به خوبی رعایت کنند به گونه ای که محل پیوند را تمیز نگه دارند و پس از گذشت 3 روز از جراحی نواحی کاشت را کاملا پاک کنند که البته ممکن است کمی التهاب و قرمزی در محل باقی بماند اما جای نگرانی ندارد زیرا پس از 2 الی 3 هفته بهبود می یابد و کاملا از بین می رود.

بیماران پس از 3 الی 5 روز استراحت در صورت تردد در سطح شهر باید از کلاه گشاد و یا روسری نخی و سبک استفاده کند تا صدمه ای به فولیکول های مو وارد نشود. هم چنین باید به خاطر داشته باشند موهای پیوند شده نیازمند اکسیژن هستند بنابراین بیمار نباید برای مدت طولانی از پوشش های مو استفاده کند علاوه بر این هوای آزاد و نور خورشید موجب تسریع بهبود محل پیوند و رشد موها می شود.

گاهی ممکن است در محل کاشت مو کَبَره تشکیل شود که به بیمار توصیه می شود به پوست را دستکاری نکنند و باعث ایجاد زخم نشوند زیرا صدمه وارد شده به فولیکول ها تاثیر جبران ناپذیری دارد.

شست و شوی مو بعد از کاشت مو به روش FIT

بعد از کاشت مو به روش IT  تا 24 ساعت نباید استحمام و یا محل کاشت مو را با آب تمیز کرد. بعد از گذراندن این زمان و برای شست و شو بهتر است از شامپوهای بچه که حاوی اسید کم تری هستند، استفاده کرد و موقع شست و شو محل برداشت فولیکولها،  بیمار نباید به روی بخیه ها را با انگشت یا ناخن لمس کند و به آن فشار وارد کند.

بهتر است بیمار مقداری شامپوی بچه را در آب حل کند و با اسفنجی تمیزی کف را برداشته و به صورت عمودی روی سر به نرمی و با فشار بسیار کم بکشد و بعد از پایان با دوش دستی یا اسپری آبپاس به آرامی تمام کف را شسته و به آرامی و بدون استفاده از پوشش های سر اجازه دهد موها به آرامی خشک شوند. البته پس از گذشت 2 هفته می توان به صورت عادی استحمام کرد.

افراد جهت  کسب اطلاعات بیشتر در زمینه «کاشت طبیعی مو» می توانند با شماره های زیر تماس حاصل فرمایند .

 

شماره های تماس :

021-26761832

09217005356

09217005358

 

هم چنین شماعزیزان از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه  کسب کنید.

 

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
مراقبت‌ از مو پس از کاشت به روش FIT

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس