مدیریت اخبار  

عوارض و خطرات احتمالی بعد از جراحی پروتز سینه چیست ؟

0 نظرات
3352
۲۱-تیر-۱۳۹۶

عوارض عمومی بعد از جراحی پروتز سینه

  • خون مردگی و تورم ( مشاهده تورم و خون مردگی پس از جراحی پروتز سینه در ناحیه برش یک امر طبیعی است.)
  • احساس درد
  • برجای ماندن جای برش
  • عوارض اختصاص جراحی پروتز سینه

 

تشکیل کپسول فشارنده

یکی از عوارض احتمالی که ممکن است بعد از جراحی پروتز سینه ایجاد شود تشکیل کپسول فشارنده در دور پروتز است که امروزه با تولید پروتز های جدید با تکنولوژی جدیدتر از احتمال بروز این عارضه کاسته شده است. درد سینه، عدم تحرک پروتز و بدشکلی سینه از علائم تشکیل کپسول فشارنده است که در این حالت باید فرد تحت عمل مجدد قرار گیرد و پروتز سینه تعویض گردد.

پاره شدن پروتز سینه

یکی از عوارضی که بعد از جراحی پروتزسینه بسیار نادر است و احتمال وقوع آن بسیار کم است پاره شدن پروتز سینه است. امروزه با پیشرفت علم و تکنیک های جدید پروتز ها  به گونه ای ساخته می شوند که با وارد شدن فشار دچار  پارگی نمی شوند اما اصابت گلوله، تصادفات بسیار شدید و اصابت اجسام نوک تیز می تواند موجب پاره شدن پروتز سینه شود اما بطور کل احتمال پارگی پروتز بعد از جراحی پروتز سینه بسیار کم است. MRI بهترین راه تشخیص پارگی پروتز سینه است رد صورت پاره شده پروتز سینه نیاز به جراحی مجدد است. در صورتی که بعد از وارد شدن یک ضربه بسیار شدید احساس درد و یا تورم ، تغییر شکل پروتز و برآمدگی در گوشه ای از سینه بروی پروتز ایجاد شد حتما به پزشک خود مراجعه نمایید تا در صورت پاره شدن پروتز با جراحی مجدد پروتز تعویض گردد.

 

جراحی مجدد و تعویض پروتز

 

در صورتی که بعد از جراحی پروتز سینه فرد با مشکلاتی مانند پارگی پروتز، تشکیل کپسول فشارنده، تغییر سایز سینه و تغییر وضعیت پوست و نسوج بیمار مواجه شود پروتز سینه باید تعویض گردد.

 

ممکن است در وضعیت پوست  و نسوج فرد بعد از جراحی پروتز سینه با گذشت زمان تغییراتی ایجاد شود  و این در حالی است که پروتز بدلیل مصنوعی بودن ثابت است و تغییر سایز پیدا نمی کند بعنوان مثال فرد دچار چاقی و یا لاغری شدید شود و یا در اثر پیری پوست و نسوج قوام و کیفیت خود را از دست دهد  که در این حالت پروتز دیگر با شرایط جدید پوست و نسوج هم خوانی لازم را ندارد و نیاز به جراحی مجدد و در صورت نیاز تعویض مجدد پروتز است.

 

برخی از خدمات مرکز جراحی سعادت آباد (فوق تخصص جراحی پلاستیک)

 

  • جراحی بینی
  • جراحی بینی استخوانی
  • جراحی بینی گوشتی
  • پروتز سینه
  • لیپوماتیک
0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
عوارض جراحی پروتز

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس