۰۲-خرداد-۱۳۹۷

رهایی از غبغب با یک تزریق

چربی‌های تجمع یافته در ناحیه زیر گلو را غبغب می‌گویند. غبغب موجب چاق‌تر دیده شدن افراد می‌شود به همین دلیل افرادی که گرفتار آن هستند تلاش می‌کنند از آن رهایی یابند. یکی از روش‌های رفع غبغب مزوتراپی است که طی آن پزشک با یک تزریق ساده طی جلسات متعدد موجب تحلیل آرام غبغب می‌شود.

مزوتراپی غبغب برای افرادی که نمی‌خواهند زیر تیغ جراحی بروند و هم‌چنین از تخلیه یکبار غبغب دچار استرس و نگرانی هستند، گزینه بسیار مناسبی است. مزوتراپی جزو روش‌های ایمن و موثر است اما بیمار به آرامی به هدف مورد نظر دست پیدا می‌کند. در مزوتراپی پزشک محلولی را مستقیما در لایه‌های چربی و بافت پیوندی تزریق می‌کند که این تزریق به آرامی موجب تحلیل چربی‌های ناحیه غبغب می‌شود. تزریق این محلول کاملا بدون درد است اما پزشک می‌تواند در افرادی که احساس درد خفیف می‌کنند از بی‌حس کننده موضعی استفاده کند.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی

به بیماران توصیه می‌شود پس از جراحی به مقدار فراوان مایعات بنوشند و هرگز مصرف صبحانه را فراموش نکنند زیرا این دو عامب باعث کاهش احساس درد می‌شود. بیماران عمدتا پس از مزوتراپی نیاز به استراحت در منزل ندارند و می‌توانند بلافاصله به فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه بدهند.

عوارض مزوتراپی

عوارض جانبی این عمل بسیار ناچیز است و در مواردی ممکن است موجب بروز سوزش و درد که ساعاتی پس از تزریق رفع می‌شود.