مدیریت اخبار  

درمان چاقی موضعی پاها - لیپوساکشن پا چگونه انجام می شود؟

0 نظرات
3347
۱۶-تیر-۱۳۹۶

شکایت از بزرگی ران بخصوص در کشور ما جزء شایع ترین علل مراجعات زیبایی می باشد. علت آنست که در ژنتیک نژاد ما در بسیاری از موارد حتی علیرغم وجود هیکل متناسب ، بیمار دچار  تجمع چربی در قسمت های خارجی ران است که اصطلاحا به آن بغل ران یا در اصطلاح انگلیسی کیسه های زینی saddle bag  گفته می شود .

 

با ایجاد سایز بزرگتر ران ، گذشته از فرم نازیبایی که ایجاد می کند، اتخاب لباس را برای بیمار مشکل می کند ، زیرا سایز کمر بیمار بسیار کمتر از سایز ران است و بیمار مجبور به تنگ کردن هر شلواری که خریداری میکند است. این نوع چاقی به هیچ روش لاغری جواب نمی دهد و بدنبال حاملگی و گذشت زمان هم تشدید می شود و متاسفانه در بسیاری از موارد تلاش ، بیمار برای لاغر شدن جهت از بین بردن این تجمع چربی منجر به لاغر شدن صورت و سینه می گردد، بدون آنکه تغییر چندانی در این تجمع بوجود آید. به یاد داشته باشیم که BMI یا شاخص جرم بدن که از فرمول ((کیلوگرم)وزن.)/((متر)قد×قد) بدست می آید ، اگر بالای ۳۰ باشد، به فرد چاق گفته می شود اضافه وزن دارد و اگر بین ۳۰-۲۵ باشد فرد اضافه وزن دارد و اگر زیر ۲۵ باشد ، فرد در محدوده ی ایده ال وزن قرار می گیرد.
حال نحوه برخورد با این مسئله چیست؟
بطور معمول بزرگی ران را می توان به دو دسته تقسیم کرد:
۱- تنها بزرگی قسمت خارجی ران ﴿یا داشتن بغل ران یا Saddle bag ﴾ وجود دارد.
۲- ران بطور منتشر بزرگ است، یعنی تجمع چربی در ناحیه خارج و داخل جلو و پشت وجود دارد.
در حالت اول که تنها بیمار بغل ران دارد ،بهترین و مناسبترین درمان استفاده از لیپولیز لیزری به شیوه MPX است که تنها با ایجاد دو سوراخ ۴-۳ میلی متری در هر طرف میله حاوی لیزر وارد بافت و چربی متراکم این ناحیه شده و چربی را ذوب می کند ، سپس چربی ذوب شده بطور یکنواخت خارج شده و مجددا زیر پوست لیزر می شود تا احتمال افتادگی پوست را کم کند.
در حالت دوم که چاقی ران منتشر است ، باید توجه داشت که می توان به کمک لیپولیزلیزری سایز ران را کاهش داد ، اما توجه به چند نکته مهم است:
۱- اول آنکه نباید چربی قسمت جلو و به خصوص قسمت داخلی ران را به اندازه قسمت خارجی ران برداشت. به همین علت قبلا ناحیه داخلی ران جزو نواحی شایع برای لیپوساکشن یا لیزرلیپولیزهای ضعیفتر نبود.اما لیپولیز لیزری قوی MPX ﴿که دارای طول موج منحصربفرد ۱۳۲۰نانومتر علاوه بر ۱۰۶۴ نانومتر دستگاههای قدیمی تر می باشد، علاوه بر ذوب کردن چربی لایه عمقی پوست (درم) را هم لیزر می کند﴾ امکان درمان این ناحیه را بوجود آورده است.
۲- دوم آنکه در پوستی که دچار سلولیت (پستی بلندی های پوست که زیر لایه سطحی پوست است) قابل توجه و شلی و ترکهای پوستی شدید است ، باید در برداشت مقدار چربی بسیار محافظه کار بود تا شلی پوست و سلولیت زیادتر نشود .
۳- همیشه در افرادی که مقدار BMI بالای ۳۰ است توصیه به کاهش وزن و سپس انجام لیپولیزلیزری می شود و در افرادی که BMI  زیر ۳۰ دارند، توصیه به انجام لیپولیزلیزری و خودداری از لاغری های شدید و سریع( که محرک افتادگی شدید پوست می شود )می گردد.علت آنست که در BMIبالای ۳۰ یعنی افرادی که چاق هستند ، احتمال عوارض بیشتر است و در BMI زیر ۳۰ معمولا کاهش وزن باعث تغییر قابل توجهی در چاقی موضعی ران ، پهلو و باسن نمی شود، بلکه باعث تحلیل چربی صورت و سینه ی بیمار می شود که اصلا خواسته بیمار نیست، یعنی تنها بیمار را دچار عارضه می کند بدون آنکه باعث بهبود چاقی ران شود.
۴- برای درمان چاقی ران عمل جراحی لیفت ران کاربردی ندارد و این عمل تنها برای افتادگی پوست ران توصیه می شود ، زیرا اسکار آن بدشکل بوده و عوارض متعددی در محل این عمل اتفاق می افتد .بنابراین عمدتا تنها در مورد افرادیکه دچار کاهش وزنهای بسیار شدید و افتادگی بسیار شدید پوست شده اند ، انجام می شود.
۵- استفاده از ماساژ، لیزر و تری اکتیو قبل و بعد از عمل کمک شایانی به کاهش احتمال افتادگی و بهبود سلولیت می کند و باید برای مدتها انجام شود.

•    آیا امکان برگشت نتیجه درمان چاقی موضعی  ران با MPX وجود دارد؟

در صورتیکه بیمار دچار افزایش وزن نشود ، امکان برگشت وجود ندارد.

•    آیا ممکن است لیپوساکشن یا لیپولیز یک ناحیه باعث چاق شدن سایر نواحی شود؟

به هیچ وجه. این اعتقاد که بین بیماران شایع هم هست ، از آنجا ناشی می شود که بیمار پس از انجام لیپوساکشن چاق تر شده است. در این حال چون مقدار سلولها در ناحیه ی لیپوساکشن یا لیپولیز از سایر نواحی کمتر است ، پس کمتر هم دچار چاقی می شود. پس تصور می شود که لیپوساکشن یا لیپولیز سبب چاق شدن سایر نواحی شده است.
نحوه انجام MPX  به این صورت است که بسته به شرایط ابتدا تنها بوسیله بیحسی موضعی یا  تحت بیحسی موضعی به اضافه ایجاد خواب آلودگی یا بیهوشی بیمار آماده می شود ، سپس  به مقدار  قابل توجهی محلول حاوی ماده بیحسی و آدرنالین ( برای جلوگیری از خونریزی) به داخل بافت چربی ناحیه مورد درمان تزریق شده و سپس از طریق ۳-۲ سوراخ ۴-۳ میلیمتری میله حاوی لیزر که در MPX دارای دو طول موج منحصربفرد ۱۰۶۴ و ۱۳۲۰ نانومتر است، وارد بافت چربی شده و آنرا ذوب می کند ، سپس  چربی ذوب شده خارج می شودو لایه عمقی پوست توسط لیزر جهت کاهش افتادگی پوست و سفت تر کردن پوست لیزر می شود. لیزرهای قدیمی تر تنها حاوی طول موج ۱۰۶۴ نانومتر بودند که تاثیر قابل توجهی در سفت تر کردن پوست نداشت ، اما اضافه شدن طول موج ۱۳۲۰ نانومتر که منحصرا در MPX دارای ۴۶ وات قدرت هم هست، سبب سفت تر شدن پوست می شود. طول مدت MPX ران بسته به وسعت چاقی ۲-۱ ساعت است و بیمار پس از ۶ ساعت مرخص می شود. ترشحات در مدت کوتاهتری قطع شده و به علت انکه لیزر عروق ریز را بسته است و با صدمه کمتری بافت چربی خارج شده است، لذا درد، تورم ، کبودی، دوره نقاهت در MPX کوتاهتر بوده و یکدستی و سفتی نتیجه در آن بیشتر می باشد.در عین حال از مزایای منحصر بفرد آن ممانعت از تشدید شلی پوست می باشد. بلافاصله پس از عمل بیمار گن های مخصوص می پوشد که حدودا برای یکماه باید پوشیدن گن ادامه یابد.
•    چه مدت طول می کشد که فرد به نتیجه نهایی برسد؟

به طور متوسط ۳-۲ ماه

 

در این مقاله در باره لیزرلیپولیز, لیپوساکشن ران, زیبایی ران, درمان چاقی موضعی پاها توضیح داده شده است.

0.0
آخرین ویرایش: جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ۱۵:۲۹
اخبار مشابه:
درمان چاقی موضعی پاها زیبایی ران لیزرلیپولیز لیپوساکشن ران

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس