مدیریت اخبار  

جراحی پلک ,بلفاروپلاستی پلک ها

0 نظرات
2475
۰۷-مرداد-۱۳۹۶

در جراحی پلک با برداشتن پوست و چربی اضافی  درعضلات  پلک و دوخت مجدد پوست موقعیت پلک اصلاح شده  و باعث تاثیر قابل توجهی در ظاهر فرد  می شود و دید بهتر وسبکی پلک را برای فرد به ارمغان می آورد .

بعد از عمل جراحی جای بخیه ها حدودا دو الی سه ماه قرمز است وبه تدریج وبه مرور بی رنگ می شود .محل اسکار عمل جراحی به طور معمول پس از چند سال از بین می رود .ولی چون محل دوخت روی خط چین قرار دارد  وبرش در قسمت داخلی پلک زده می شود هیچ برشی روی پلک خارجی واضح و مشهود نمی باشد .

این عمل  سر پایی می باشد  ، با بی حسی موضعی انجام داده می شود وبه بیهوشی عمومی نیازی ندارد .همچنین این عمل را می توان به وسیله لیزر انجام داد که با روش های معمول فرق چندانی نمی کند.

 

جراحی پلک فوقانی

پلکها به طور معمول در سنین بالای میان سالی یعنی در حدود چهل وپنج سالگی به بعد  در بعضی افراد شل شده روی مژه ها می افتد ودر برخی از مردم این افتادگی به قدری زیاد است که از مژه های پلک بالا پائین تر آمده ودید فرد را مختل می کند . چربی بیش از حد در پلک بالا یا پایین ، افتادگی وچین و چروک پلک  ظاهر پیر وخسته را  برای فرد به همراه دارد . گرچه افتادگی پلک ریشه ارثی دارد وبا نژاد هم ارتباط مستقیم دارد ولی

دراین مواقع فرد برای رهایی از چربی اضافی متصل به عضلات پلک  وپوست شل وافتاده ی پلک اقدام به جراحی پلک می کند .با برداشتن پوست اضافی پلک چهره فرد جوان وشاداب شده واز محدوده دید بهتری برخوردار می شود.

گاهی همزمان با جراحی پلک فوقانی لازم است که ابروی افتاده فردهم بالا کشیده شود چون به طور معمول افرادی که افتادگی پلک دارند افتادگی ابرو هم دارند .البته افتادگی ابرو بطور موقت با بوتاکس هم برطرف می شود ولی جراحی روش مطمئن تری می باشد.

جراحی پلک تحتانی

جراحی پلک تحتانی صرفا یک عمل جراحی با اهداف زیبایی می باشد وبه درمان نیازی ندارد . برخلاف جراحی پلک فوقانی که گاهی ممکن است محدوده دید فرد راکاهش دهد وعمل جراحی برای به دست آوردن دید راحتر ضروری می باشد.پف وچربی افتاده در زیر پلک ریشه ارثی وخانوادگی دارد ودر سنین بالای میان سالی کیسه چربی ایجاد شده باعث می شود که عضلات نگهدارنده پوست که دیگر پیر وضعیف شده اند نتوانند خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کنند وشل وافتاده می شوند وکیسه چربی موجود به صورت متورم در پایین پلک تحتانی دیده می شود.

جراحی پلک تحتانی بسیار حساس تر از پلک فوقانی می باشد وبه جراح مجرب نیاز دارد این عمل به دو روش انجام می گیرد .

 

روش نخست

دراین نوع جراحی کیسه های چربی که متصل به عضلات اطراف چشم وپلک تحتانی هستند بابرش در داخل حفره چشم  برداشته می شود مزیت این روش نسبت به روش دوم  این است که  پوست بخیه ای نمی خورد البته پوست نباید حالت ارتجایی خود را از دست داده باشد این روش برای بیماران  مسن  که پوست بسیار شل وافتاده ای دارند بکار برده نمی شود .

روش دوم

در این روش  برداشت چربی های اضافه  از طریق برش  یک میلی متر پائین تر از  مژه های پلک پائینی انجام می شود .وجای بخیه پس از مدتی از بین می رود .محل اسکار عمل جراحی در این روش مشهود نمی باشد وپس از چند سال کاملا محو می شود .

البته در این جراحی فقط چربی اضافی از پلک پائینی برداشته می شود نه پوست اضافی   به همین دلیل در جراحی پلک پائین چروک زیر چشم را باید به روشهایی غیر از جراحی (لیزردی اکسید کربن)بر طرف کرد .گاهی جراح نیازی به خارج کردن چربی از پلک تحتانی نمی بیند وفقط جای چربی را از پایین پلک به بالا تغییر می دهد .

   آیا سن در جراحی پلک موثر است ؟

پزشکان جراحی پلک را در سنین کمتر از چهل سال توصیه نمی کنند .

آیا جراحی پلک در همه افراد موفقیت آمیز است ؟

جراحی  درپلک  افرادی که از بچگی پلک پف کرده داشته اند وپوست پلک آنها حالت اسفنجی دارد وهمچنین سن آنها کمتر از چهل سال است مثبت جواب نمی دهد .

 چه مراقبت های پس از عمل جراحی پلک لازم است؟

در چهل و هشت ساعت اول پس از عمل جراحی کمپرس سرد باعث می شود که چشم های  مریض بسته نشود ( این کار را می توانید به وسیله گذاشتن قطعاتی یخ که داخل کیسه فریزاست بر روی پلک های بیمارانجام دهید البته بهتر است روی پلک های بیمار را اول پارچه تمیزی بگذارید وسپس کیسه یخ را برای  لحظاتی روی آن قرار دهید ) این کار باید به  دفعات منظم انجام گیرد تا  زمانی که بیمار احساس ناراحتی نکند می توانید این کار را ادامه دهید. در  چهل وهشت ساعت دوم کمپرس گرم سبب کاهش کبودی پلک ها وجذب خون مردگی در ناحیه اطراف چشم می شود .

استحمام پس از معاینه پزشک معالج ودر صورت نداشتن ترشح در ناحیه برشها  پس از دو روز بلا مانع می باشد .

بخیه ها  چند روزبعد از جراحی پلک برداشته می شوند؟

در صورت نداشتن درد وقرمزی وگرما در محل برشها بخیه ها پس از یک هفته برداشته می شوند .با برداشتن بخیه تورم والتحاب اطراف چشم هم به تدریج بر طرف می شود .

 

چه جراحانی جراحی  زیبایی پلک را انجام می دهند؟

جراحان پلاستیک عمومی و جراحان گوش و حلق وبینی به منظور زیبایی ودرمان جهت بدست آوردن دید طبیعی در بیمار اقدام به انجام این عمل می کنند.

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
عضلات پلک

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس