مدیریت اخبار  

اهمیت نوع پوست در جراحی بینی(قسمت اول)

0 نظرات
2669
۰۳-مرداد-۱۳۹۶

بخش بزرگی از شکل بینی به وسیله ی سایز و شکل استخوان بینی اداره می شود . بنابراین در جراحی زیبایی بینی برای رسیدن به نتیجه ی  قابل قبول بیشتر روی استخوان بندی بینی کار می شود . به هر حال چون قالب اسکلت بینی به وسیله ی پوست و بافت های زیر پوست مانند چربی و ماهیچه ها پوشیده شده است، شکل استخوان شباهت زیادی به شکل بیرونی بینی ندارد. از آنجاییکه پوست پوشاننده ی بینی به صاف کردن، نرم کردن، پنهان کردن و تغییر شکل اسکلت بینی کمک می کند و بر روی بعضی از نواحی تاثیر بیشتری می گذارد، بنابراین برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب از جراحی بینی، باید تاثیری که پوست بر روی شکل نهایی می گذارد در هر تغییر شکلی که در استخوان ها داده می شود اعمال شود. از آنجایی که نوع پوست بینی در عمل جراحی بینی به ندرت دستخوش تغییر می شود، اهمیت جراحی پوست را نمی توان در نظر نگرفت و برای بعضی از بیماران اثرات پوست به مراتب مشکل تر از آن است که بتوان پیش بینی یا کنترل کرد.

 

اهمیت نوع پوست بینی در جراحی بینی

شاید مهمترین مشخصه ی جراحی بینی همین ضخامت کلی آن باشد. پوستی با ضخامت متوسط و رنگ سالم و هموار، بهترین شرایط را برای جراحی بینی دارد. این در حالی است که پوست هایی با ضخامت های افراطی (خیلی نازک و خیلی ضخیم) بدترین شرایط را برایجراحی بینی دارد. بد زخم بودن و حالت ارتجاعی پوست، دو نمونه از موارد مهم دیگری هستند که می تواند عمیقا بر روی پیش بینی های  جراحی بینی اثر بگذارد.

پیامد های ناشی از پوست نازک در عمل جراحی بینی

زخم های ناشی از برش در افرادی که دارای نوع پوست بینی بسیار نازک هستند کمی اسکار (جای زخم) از خود به جای می گذارد البته تورم  ناشی از جراحی معمولا خیلی زود بهبود می یابد با این حال یکی از بزرگترین مضرات داشتن پوست نازک، در پنهان کردن عیوب اسکلت بینی است که در این مورد پوست نازک بسیار ضعیف عمل می کند. حتی کوچک ترین عیوب اسکلت بینی به آسانی قابل مشاهده هستند به طوری که یک پوست نازک فقط کمی بیشتر از یک دستمال کاغذی مرطوب قابلیت استتار کردن را دارد. یکی دیگر از پیامد های داشتن پوست نازک این است که هنگام عمل جراحی تمایل به منقبض شدن دارد. این انقباض بعد از عمل جراحی، چارچوب بینی را از حالت طبیعی خود خارج می کند و در نهایت به ناهنجاری های ناخوشایند منتهی می شود. به همین دلیل بزرگترین چالش جراحی در بیمارانی که دارای نوع پوست بینی فوق العاده نازکی هستند رسیدن به یک اسکلت بینی صاف، هموار و محکم است. در صورتی که محقق شدن این شرایط سخت و یا غیر ممکن باشد  به طور مصنوعی ضخامت پوست را افزایش می دهند تا عیوب بینی بهتر پوشیده شود. پوست بینی با پیوند غشا میانی پوست می تواند به طور مصنوعی ضخیم تر شود اما دوام این پیوند نیاز به یک منبع خون رسانی سالم در پوست دارد. پوست های نازک معمولا بیشتر در معرض قرمز شدن و تشکیل رگ های عنکبوتی قرار دارند هر چند درمان های لیزری اغلب در از بین بردن این مشکلات بعد از عمل جراحی موثر خواهد بود.

پوست های ضخیم : یک چالش مهم در جراحی بینی

برخلاف بینی هایی با پوست نازک، پوست های بسیار ضخیم همه ی عیوب واضح در اسکلت بینی را به طور کامل می پوشاند. البته مزایای داشتن پوست ضخیم همین جا به پایان می رسد. در واقع پوست بسیار ضخیم معمولا به عنوان یکی از چالش برانگیز ترین مسایل و بعضی مواقع به عنوان یکی از موانع غیر قابل عبور در جراحی بینی به شمار می رود . دلایل این شهرت نامطلوب فراوان است . و خطرات ناشی از آن سبب شده است که بسیاری از جراحان از جراحی این دسته از بیماران چالش برانگیز اجتناب کنند.

 پوست های ضخیم و بینی پنهان

یکی از دلایلی که پوست های ضخیم را به عنوان یک چالش بزرگ معرفی می کند، وجود توده ی ضخیم آمیخته با پوست است. پوست ضخیم مشخصات بینی را به وسیله ی پوشاندن اسکلت بینی کاهش می دهد. در این صورت ویژگی های مطلوب اسکلت بینی نیز پنهان می شود و نوسانات ظریف سطح اسکلت بینی که سبب زیباتر شدن و توازن بینی می شود از دست می رود. چارچوب ضعیف غضروف که در این نوع بینی ها بیشتر دیده می شود فقط پنهان کردن برجستگی ها را تشدید می کند.

اهمیت پشتیبانی ساختاری در بیمارانی با پوست ضخیم

پوست های بسیار ضخیم علاوه بر پوشاندن اسکلت بینی، فشار بیشتری بر روی غضروف بینی وارد می کنند در حالی که در پوست های نازک، پوست بینی فشاری بر روی غضروف وارد نمی کند . آن دسته از تغییرات جراحی بینی که باعث ضعیف شدن پشتیبانی ساختاری می شود بسیار خطرناک است ،به خصوص در بینی هایی با پوست ضخیم چرا که به فروپاشی پیشرونده ی اسکلت بینی و بد شکلی بینی منجر می شود . در حالی که اگر همزمان با جراحی بینی ، پشتیبان ساختاری نیز تقویت شود می توانیم بهترین دستاورد را داشته باشیم . این کار یک چارچوب بینی محکم و جذاب را که می تواند وزن اضافی ناشی از پوست های ضخیم را متحمل شود تضمین می کند. در واقع بدون داشتن چارچوب غضروف امن و محکم ، داشتن یک بینی با ثبات و متناسب در بیمارانی که دارای پوست ضخیم هستند تقریبا غیر ممکن است. اگرچه پشتیبانی محکم اسکلتی به تنهایی نمی تواند یک بینی زیباتر را تضمین کند اما یک بینی با پشتیبانی ساختاری قوی ، در درجه ی نخست اولین شرط لازم برای جراحی بینی در بیماران دارای نوع پوست بینی ضخیم می باشد .

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
اثرات پوست بر جراحی بینی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس