مدیریت اخبار  

اصلاح طبیعی فرم چانه با تزریق یا جراحی

0 نظرات
1597
۰۲-تیر-۱۳۹۷

اصلاح طبیعی فرم چانه با تزریق یا جراحی

تزریق ژل یا کارگذاری پروتز روشی برای ترمیم عیوب ظاهری چانه است برای مثال اگر فردی از عدم قرنیگی چانه و یا عقب بودن چانه نسبت به خط لب رنج می برد، می تواند با پروتز چانه به صورت موقت یا دائم این عیوب را برطرف کند. پروتزهایی که برای چانه به کار می رود به دو دسته دائمی (پروتز سیلیکونی) و موقت (تزریق ژل) دسته بندی می شود. عمدتا پزشکان برای افراد از ژل های موقت استفاده می کنند تا در صورت پشیمانی امکان جبران نتیجه آن وجود داشته باشد. نتیجه حاصل از تزریق ژل های موقت بیش از 6 ماه دوام نخواهد داشت زیرا توسط بدن جذب می شود.

افرادی که ژل های موقت تزریق می کنند می توانند در صورت تمایل هر 6 ماه یکبار تزریق را تمدید کنند و از نتایج آن بهره مند شوند. برخلاف باور برخی افراد تزریق دوره ای ژل هیچ عارضه جانبی و خطرناکی برای افراد به همراه ندارد البته به شرط اینکه حتما تزریق توسط افراد متخصص انجام شود. متاسفانه امروزه در برخی مراکز افراد غیرمتخصص اقدام به تزریق ژل های غیرمتعبر می کنند که این دسته از ژل ها عوارض خطرناکی برای افراد به همراه دارد.

کارگذاری پروتز از جمله روش های دائمی رفع عیوب ظاهری چانه است. پروتزها از جنس سیلیکون هستند و کارگذاری آن کم ترین حساسیت را برای بدن به همراه دارد. برای کارگذاری پروتز افراد باید در جلسه مشاوره حضور پیدا کنند زیرا در صورت تشخیص حساسیت بیمار به پروتز، این روش برای وی انجام نمی شود.

نتایج حاصل از کارگذاری پروتز دائمی است و فرد تا پایان عمر از نتایج آن بهره مند می شود البته افراد باید به خوبی از آن مراقبت کنند زیرا د ر صورت بروز ترومای چانه ممکن است پروتز دچار آسیب و یا جا به جایی شود.

مدت زمان رفع عیوب چانه

اگری فردی تزریق ژل را انتخاب کند در زمان کوتاهی به هدف مورد نظر دست پیدا می کند. در این روش که به صورت سرپایی انجام می شود ابتدا پزشک در محل تزریق بی حس کننده موضعی استفاده می کنند و سپس تزریق را انجام می دهد. فرد بلافاصله پس از تزریق می تواند از نتایج آن بهره مند شوند و به فعالیت روزانه خود ادامه دهد.

اما اگر فردی روش کارگذاری پروتز را انتخاب کند باید خود را برای یک جراحی سرپایی و کم خطر آماده نماید. در این روش ابتدا محل قرار گیری پروتز توسط پزشک مشخص می شود و سپس برش بسیار ظریف و کوچکی در محل چین های طبیعی پوست ایجاد می شود و در نهایت پروتز از طریق برس درون چانه قرار می گیرد. پزشک پس از کارگذاری پروتز، محل برش را بخیه می کند. به دلیل اینکه برش در چین های طبیعی پوست ایجاد می شود جای بخیه روی پوست فرد باقی نمی ماند اما اگر در فردی این علامت بروز پیدا کرد می تواند با انجام لیزر نسبت به رفع آن اقدام کند البته امروزه بسیاری از پزشکان از بخیه های جذبی استفاده می کنند که نه تنها هیچ اثری از آن باقی نمی ماند نیازی به مراجعه مجدد بیمار برای کشیدن آن وجود ندارد. کارگذاری پروتز حدود 45 الی 6 دقیقه به طول می انجامد .

تزریق چربی مختص افراد خاص

علاوه بر تزریق ژل و کارگذاری پروتز روشی تحت عنوان «تزریق چربی» نیز برای رفع عیوب ظاهری چانه وجود دارد. این روش بر خلاف دو روش فوق که برای تمام افراد امکانپذیر است، تنها برای افرادی که دچار تجمع چربی در قسمتی از بدن مانند ران، باسن، شکم و ... هستند، کارآیی دارد. در این روش چربی مورد نیاز برای ترمیم چانه از خود فرد برداشته و پس از غرلباگری به محل مورد نظر تزریق می شود. میزان موفقیت این روش نسبت به تزریق ژل و کارگذاری پروتز بسیار زیاد است زیرا در دو روش فوق درصد اندکی احتمال بروز عفونت یا حساسیت وجود دارد اما در این روش به دلیل اینکه از چربی خود فرد استفاده می شود این احتمال وجود ندارد.

هم چنین نتایج حاصل از تزریق چربی بسیار طبیعی از تزریق ژل و کارگذاری پروتز است اما همانگونه که گفته شد تنها برای افرادی که دارای چربی تجمع یافته هستند، کاربرد دارد.

اصلاح فرم چانه نقش بسزایی در چهره افراد دارد بنابراین به افرادی که از عیوب ظاهری چانه رنج می برند توصیه می شود حتما نسبت به اصلاح و ترمیم آن اقدام کنند.

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
اصلاح طبیعی فرم چانه با تزریق یا جراحی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس