مدیریت اخبار  

آیا جراحی زیبایی پلک، عوارض‌ دارد؟

0 نظرات
3059
۲۴-تیر-۱۳۹۶

از نظر زیباشناسی چشم‌ها مهم‌ترین جزء صورت هستند. چشم‌ها نشان‌دهنده سن فرد و منعکس‌کننده حالات هیجانی و خلقی وی هستند. متاسفانه چشم‌ها و پلک‌ها زودتر از سایر اجزای بدن‌، علائم پیری را نشان می‌دهند. به‌دلیل همین حساسیت‌، هر روز افراد بسیاری با استفاده از جراحی زیبایی پلک چشم‌، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می‌برند. عمل جراحی پلاستیک پلک‌ها که اصطلاحا بلفاروپلاستی نامیده می‌شود، برای برداشتن پف پلک‌ها، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آنها طراحی شده است. اگر چین و چروک پلک بالا زیاد باشد، پوست اضافه روی مژه‌ها می‌افتد و میدان دید محیطی فرد را محدود می‌کند. قسمت بالایی و خارجی میدان دید بیشتر از سایر قسمت‌ها تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد‌. این محدودیت دید ممکن است هنگام مطالعه و رانندگی مزاحمت ایجاد کند. بدیهی است که انجام بلفاروپلاستی «جراحی زیبایی پلک» در چنین فردی، علاوه بر اینکه وضعیت چشم‌ها و پلک‌های وی را زیباتر می‌کند، محدودیت میدان بینایی وی را نیز برطرف می‌کند.

 

عمل جراحی زیبایی پلک بالا به چه صورت است؟

برش درست روی چین طبیعی پلک داده می‌شود لذا احتمال اینکه بعد از جراحی زیبایی پلک چشم جای برش روی پلک‌ها  بماند، فوق‌العاده کم است. بعد از برداشتن از پوست و نسج زیر پوستی در صورت لزوم کیسه‌های چربی نیز برداشته شده و محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می‌شود.

 

جراحی زیبایی پلک پایین، چطور؟

اگر میزان پف پلک پایین و بیرون زدگی چربی‌های آن زیاد باشد محل برش کاملا زیر خط مژه‌ها خواهد بود تا جای اسکار آن مشخص نباشد. در این صورت علاوه بر خارج کردن چربی‌های اضافه می‌توان پوست اضافی پلک را نیز چید اما اگر میزان بیرون‌زدگی چربی‌ها خیلی زیاد نباشد و پوست پلک نیز در حد معمول باشد می‌توان چربی‌ها را از طریق برشی واقع در سطح داخلی پلک خارج کرد. مزیت این نوع جراحی زیبایی پلک چشم آن است که روی پوست هیچ برشی وجود ندارد و ضمنا بهبودی و ترمیم آن نیز سریع‌تر است. ما عمل جراحی اصلاحی پلک را برای بیمارانی که از پتوز یا افتادگی پلک رنج می‌برند، انجام می‌دهیم. افتادگی پلک می‌تواند هم در کودکان و هم در بزرگسالان اتفاق بیفتد، اما عارضه‌ای است که غالبا از افزایش سن ناشی می‌شود. ممکن است افتادگی پلک باعث انحراف مردمک چشم شود و بر قدرت بینایی فرد تاثیر منفی بگذارد، در این صورت اغلب بیماران می‌توانند جراحی اصلاحی پلک را در کلینیک صدف انجام دهند. ما از پشتوانه سال‌ها تجربه در زمینه جراحی اصلاحی پلک بهره می‌بریم و توانسته‌ایم تعداد زیادی از بیماران مبتلا به افتادگی پلک را از طریق جراحی پلک درمان کنیم.

 

اقداماتی که قبل و بعد از عمل جراحی پلک چشم باید انجام بدهیم، چه هستند؟

دو هفته قبل از عمل جراحی پلک از داروهایی مثل آسپیرین، پروفن، ایندومتاسین، پیروکسیکام و مفنامیک اسید استفاده نکنید و چنانچه به هر دلیلی به مسکن نیاز داشتید فقط از استامینوفن ساده یا کدئین استفاده کنید.

 

  • قبل از ورود به اتاق عمل آرایش چهره خود را کاملا پاک کنید.
  • بعد از عمل جراحی زیبایی پلک روی چشمان شما پانسمانی نخواهیم گذاشت و چشمان‌تان باز خواهد بود.
  • معمولا پماد آنتی‌بیوتیک چشمی جهت مالیدن روی بخیه‌ها برای شما تجویز می‌شود.
  • بعد از جراحی زیبایی پلک به مدت 3 روز قطره اشک مصنوعی استفاده کنید.
  • جهت شست‌وشوی چشم‌ها در2 روز اول پس از جراحی پلک از سرم فیزیولوژیک استفاده کنید. اما بعد از 2 روز می‌توانید از آب جوشیده سرد شده نیز استفاده کنید.
  • آنتی‌بیوتیک تجویزی را به مدت پنج تا هفت روز بسته به نظر پزشک مرتب مصرف کنید.
0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
جراحی زیبایی پلک

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس