مدیریت اخبار  

«غم و اندوه» عامل بروز بسیاری از بیماریهای پوستی است

0 نظرات
2655
۰۶-بهمن-۱۳۹۵

علیرضا یارقلی درباره بیماریهای پوستی اظهار کرد: از بیماریهای پوستی که در متون طب ایرانی به آنها اشاره شده، می‌توان به ورم‌ها و بثورات مانند کهیر (شری)، آکنه (بثور لبنیه) دمل، کیست‌ها (سعله)، عفونت‌ها (آتشک و ...)، گزیدگیها (بلخیه)، نفاطات و نفاخات (شبیه پمفیگوس و پمفیگوئید)، طواعین، اورام صلبه، لنفادنوپاتی‌ها (خنازیر و فوجشلا) و تغییرات رنگی مانند برص ابیض (ویتیلیگو) و اسود، بهق ابیض و اسود، کلف (ملاسما)، برش و نمش (کک و مک)، خال و قوبا (پسوریازیس) اشاره کرد.

وی افزود: بیماریهای پوستی به‌سبب اینکه از جنس عصب پوست هستند و دارای عنصر خاک یا سودا‌ بوده، این امر باعث سختی و تراکم آن می‌شود لذا درمان آنها نیز به‌آرامی صورت می‌گیرد البته در بسیاری از این موارد، درمان بر اساس آموزه‌های مکتب طبی ایرانی نسبت به طب غربی، سریع‌تر، پایدارتر، مؤثرتر و متنوع‌تر است.

این عضو انجمن علمی طب سنتی ایران تصریح کرد: در بررسی و درمان اختلالات پوستی (پس از بررسی و اصلاح اعضای داخلی)، تقویت اعضای رئیسه و اصلی بدن، به‌ویژه کبد نیز بسیار مهم است چرا که کبد نقش اساسی در تولید اخلاط چهارگانه سالم در بدن دارد.

یارقلی یادآور شد: مثلاً ممکن است خلطی سالم در کل بدن زیاد شود و همراه خون به پوست بیاید و ایجاد عارضه کند، برای مثال تولید سودای زیاد، باعث تیرگی پوست و تولید صفرای زیاد، باعث زردی پوست می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماریهای مزمن، کم‌غذایی، کم‌خونی، غم زیاد، دردهای شدید و نزدیکی کردن بسیار از دیگر علل اصلی تغییرات پوستی هستند.

منبع: تسنیم

0.0
آخرین ویرایش: سه شنبه ۰-۲۶ -۶۲۱ ۰۰:۰۰
اخبار مشابه:
دردهای شدید غم زیاد کم‌خونی کم‌غذایی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس