مدیریت اخبار  

کدام کشورها بیشترین نوشیدنی‌ قندی را مصرف می‌کنند؟

0 نظرات
2712
۰۹-آذر-۱۳۹۵

گزارش ها نشان می‌دهند فروش نوشیدنی‌های قندی در ایالات متحده از سال 2000  به بعد کاهش یافته است. در این سال این کشور بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نوشیدنی‌های قندی بود اما در سال 2014، جایگاه آمریکا از این لحاظ به رده سوم تنزل پیدا کرد.

مردم شیلی هم‌اکنون با خرید متوسط 190 کالری برای هر نفر در روز، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نوشیدنی‌های قندی هستند. چین، تایلند و برزیل نیز افزایش در فروش نوشیدنی‌های قندی را تجربه کرده‌اند.

باری پاپکین و کورینا هاوکس از دانشگاه کارولینای شمالی در گزارش جدید خود اعلام کرده‌اند مصرف نوشیدنی‌هایی میوه‌ای در آسیا نیز در حال افزایش است.

این محققان داده‌های فروش نوشیدنی‌های قندی را از شرکت بین‌المللی Euromonitor در لندن جمع‌آوری کردند تا مصرف جهانی این محصولات را بررسی کنند. آن‌ها دریافتند مکزیک، آرژانتین و عربستان سعودی جزء پنج کشور برتر در زمینه مصرف نوشیدنی‌های قندی هستند، گرچه مصرف این نوشیدنی‌ها در مکزیک در حال کاهش است.

دولت‌های سراسر دنیا به دنبال کاهش‌دادن مصرف نوشیدنی‌های قندی هستند و سیاست‌های مالیاتی و کمپین‌های آگاهی عمومی را برای محدودکردن فروش این نوشیدنی‌ها در مدارس اعمال کرده‌اند و موفقیت‌ متغیری را تجربه کرده‌اند.

محققان سیاست‌های ممانعتی دولت‌های شیلی و مکزیک را مقایسه کردند و فقط سیاست‌های مکزیک عملکرد موفقی داشته است. مکزیک کمپین رسانه‌ای از جمله مرتبط کردن مصرف نوشیدنی‌های قندی با دیابت را انجام داده‌ و در این میان موفق بوده‌‍ است. از طرف دیگر، سیاست شیلی بر مذاکرات مستقیم با نمایندگان کنگره تمرکز کرده است.

در گزارش ارائه‌شده، مصرف‌کردن بیش از حد قند با چاقی و سلامت قلبی-متابولیکی ضعیف مرتبط شده و محققان بر این باورند کارهای بیشتری برای کاهش‌دادن فروش نوشیدنی‌های قندی باید انجام شوند.

این پژوهش در مجله The Lancet منتشر شد.

0.0
آخرین ویرایش: چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ۱۲:۵۶
اخبار مشابه:
جراحی زیبایی شکم لیپوست

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلينيک ماه زر

کلينيک پوست، مو و زيبايی ماه زر با مديريت دکتر ميثم ضرغامی آماده ارائه انواع خدمات زيبايی به شما زيباجويان عزيز در بالاترين سطح کيفيت ممکن میباشد. مديران کلينيک ماه زر بر آن شده اند تا با مبنا قرار دادن استاندارد های جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورند که يکی از کاملترين و مجهزترين مراکز و کلينيکهای زيبايی در ايران باشد. در کلينيک زيبايی ماه زر يک تيم پزشکی متخصص با بهرهگيری از جديدترين دستگاه های روز دنيا آماده خدمت رسانی به شما زيباجويان عزيز میباشد.

اطلاعات تماس