۲۴-دی-۱۳۹۶

چه کسانی نباید بوتاکس تزریق کنند

بوتاکس  درمان غیرجراحی، کم‌هزینه و مورد تایید FDA  است. خوشبختانه میزان نارضایتی از این روش بسیار محدود و اندک گزارش است که عمده این نارضایتی‌از افراد غیرمتخصص است. بوتاکس برای رفع چروک‌های عمودی پیشانی، بین ابروها و اطراف بینی، چین و چروک‌های اطراف و گوشه‌های چشم، چین‌های پیشانی، رفع عدم تقارن پلک‌ها یا ابروها و رفع افتادگی پلک مورد استفاده می‌شود.

تزریق بوتاکس فاقد درد و بروز حساسیت است به گونه‌ای که فرد حین تزریق هیچ گونه دردی احساس نمی‌کند.

ماندگاری نتایج تزریق بوتاکس 4 تا 6 ماه است، البته برای محو چین و چروک‌های صورت این ماندگاری بیشتر است. برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید چند تزریق انجام شود. چون عضلات به قرار گرفتن در وضعیت خنثی و شل بودن عادت می‌کند، بسیاری از بیماران به مرور زمان متوجه می‌شوند که چین و چروک‌هایشان وضوح کمتری پیدا کرده است.

ممنوعیت بوتاکس

بیماری‌های خاصی وجود دارد که معمولا پزشکان برای آنها بوتاکس را تجویز نمی‌کنند از جمله این بیماری‌ها می‌توان به موارد  بیماران مبتلا به فلج عضلانی،  افرادی که از آمینوگلیکوزیدها (آنتی‌بیوتیک‌های آمیکاسیـــن، استـرپتومایسیـــن، اسپکتینومایسیـــن، توبـرامایسین، نئومایسین و جنتامایسین) استفاده می‌کنند،  بیماران قلبی و عروقی حاد،  بیماران ام اس (MS) و ... اشاره کرد.

آلرژی و بوتاکس

معمولا آزمایش خاصی برای تست آلرژی به بوتاکس وجود ندارد و بیماران بعد از تزریق متوجه حساسیت و آلرژی به بوتاکس می‌شود. اغلب بوتاکس‌های استاندارد که تحت نظارت یک پزشک متبحر انجام می‌شود حساسیتی ایجاد نمی‌کنند. اما علائم مربوط به آلرژی مانند قرمزی، تورم و سفت شدن عضلات و تنگی نفس ممکن است در بوتاکس‌های چینی یا به اصطلاح کانادایی دیده شود.

#بوتاکس    #آلرژی     #ام اس   #فلج عضلانی   #چین و چروک

آخرین ویرایش: -/-