تلگرام مرکز جراحی و کلینیک شبانه روزی سعادت آباد

درمان سرپایی و بدون درد «واریس پا»

واریس منجر به گشاد شده سیاهرگ‌ها و تورم پاها می‌شود به گونه‌ای که فرد با چشم غیر مسلح می‌تواند گشاد شدن رگ‌های خود را ببیند. سابقه خانوادگی، نشستن‌ روی صندلی و ایستادن‌های طولانی مدت منجر به ایجاد و یا تشدید این بیماری می‌شود. این بیماری باید به موقع درمان شود؛ زیرا خون لخته شده ممکن است به سمت ریه حرکت کند و منجر به آمبولی ریه و یا مرگ بیمار شود.

لیزر یکی از روش‌های ایمن برای رهایی از واریس و علائم ظاهری آن است. گرمای لیزر رگ مبتلا را از بین برده و آن را تبدیل به یک بافت اسکار می‌کند، این بافت اسکار رگ را می‌بندد و رگ بسته‌شده از مسیر خونرسانی خارج شده و می‌میرد.

درمان واریس با لیزر به روش عادی از روی پوست انجام می‌شود و برای واریس‌هایی که به صورت شبکه‌ای یا به صورت تارهای نازکی در زیر سطح پوست هستند، استفاده می‌شود. تعداد جلسات انجام لیزر در افراد مختلف، متفاوت است و به تشخیص پزشک بستگی دارد.

لیزر اندوونوس

با لیزر اندوونوس می‌توان رگ‌های واریسی بزرگ‌تر را درمان کرد. در این روش یک فیبر لیزری که داخل یک لوله بسیار باریک قرار دارد به داخل رگ فرستاده می‌شود و تصاویر داخل رگ را در مانیتوری نمایش می‌دهد. طی انجام این روش بیمار دچار دردهای محسوسی می‌شود.

عوارض لیزر

انجام روش‌های فوق در بیش از 95 درصد موارد موفق بوده است. لیزر یک روش ایمن است اما ممکن است عوارضی مانند سوختگی خفیف، درد، کبودی،‌عفونت، آلرژی، آسیب عصبی، ترومبوز ورید عمقی و خونریزی را در پی داشته باشد که این عوارض گذراست و در مدت کوتاهی بهبود می‌یابد.

#لیزر   #لیزر واریس   #واریس   #واریس پا   #درمان سرپایی  #درمان بدون درد   #رفع واریس   #عفونت  #گشاد شدن رگ‌ها

آخرین ویرایش: -/-
درمان سرپایی و بدون درد «واریس پا»