۱۴-مهر-۱۳۹۷

تزریق چربی امیدی تازه در درمان اسکار سوختگی

استفاده از سلول‌های بنیادی یکی از شناخته شده‌ترین روش برای درمان اسکار سوختگی است. مهم‌ترین منابع برای سلول‎های بنیادی، سلول‌های مغز و استخوان و سلول‌های جنینی است از این رو انجام این روش برای بیماران بسیار دردناک است. امروزه محققان دریافتند که برای این دسته از بیماران و بهبود اسکار ایجاد شده می‌توان به‌جای سلول‌های بنیادی از بافت چربی استفاده کرد؛ زیرا سلول‌های چربی می‌توانند سلول‌های جدیدی را ایجاد کنند.

تزریق چربی علاوه بر بهبود ظاهر بیماران سوخته در کیفیت پوست، ضخامت پوست، رنگ پوست و ... تاثیر مثبت برجای بگذارد. در واقع می‌توان گفت سلول‌های چربی امید تازه‌ای در درمان بیماران سوخته ایجاد کرده و بیماران نیز کم‌تر دچار درد و عوارض حاصل از درمان می‌شوند.

از مزایای تزریق چربی برای درمان اسکار سوختگی می‌توان به عدم نیاز به بستری، دوره ریکاوری کوتاه، انجام به صورت سرپایی، برداشت سلول‌های چربی از بدن فرد و ... اشاره کرد. بیماران می‌توانند پس از تزریق چربی به کارهای رومزه خود با حفظ بهداشت پوست، ادامه دهند.

تزریق چربی به نواحی دچار سوختگی دارای مزایای بسیاری است اما تنها بیمارانی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند که قبل از به مدت یک ماه قبل از تزریق از مصرف سیگار، استعمال مواد دخانی، مشروبات الکی و ... خودداری کنند و دو هفته قبل از تزریق داروهای ضد التهابی و آسپرین را مصرف نککند.

بیمارانی که برای درمان اسکار سوختگی قصد انجام تزریق چربی را دارند باید قبل از آغاز جراحی با انجام آزمایش خون پزشک را در جریان سلامتی خود قرار دهند.

افراد جهت اطلاعات بیشتر در زمینه «جوانسازی صورت» می‌توانند با شماره‎های زیر تماس حاصل فرمایند.

شماره‌های تماس:

هم‌چنین شما عزیزان می‌توانید از رطیق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کلینیک اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

آخرین ویرایش: -/-